حوادث صبح چهارشنبه از زبان خراسان:

کلاهبرداری 350هزار دلاری مرد نیجریه ای از 2 کارخانه دار تهرانی
پرونده کلاهبرداری 350هزار دلاری یک شیاد نیجریه ای که از طریق ارسال ایمیل دو کارخانه دار تهرانی را فریب داده است برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس اینترپل قرار گرفت.

به گزارش خراسان، مردی کارخانه دار به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای رفت و مدعی شد طعمه یک کلاهبردار اینترنتی خارجی قرار گرفته است. او در این باره به بازپرس شعبه دوم گفت: «حدود سه ماه قبل ایمیلی دریافت کردم که فردی به نام جک در آن مدعی شده بود تولیدکننده موادشیمیایی است. او در این پیام قیمت های مناسبی برای مواد تولیدی اش اعلام کرده بود که توجهم را به خود جلب کرد. قیمت هایی که او برای مواداولیه تعیین کرده بود حدود 10درصد قیمت داخلی بود و همین موضوع سبب شد با کنجکاوی بیشتری این پیام را دنبال کنم. چند روز بعد دومین پیام را در صفحه رایانه ام دیدم. در این پیام مدیر شرکت ادعا کرده بود در دبی مشغول به کار است و درصورتی که مایل باشم از طریق پست نمونه ای از اجناسش را برایم می فرستد. من هم وقتی فهمیدم بدون هیچ هزینه ای می توانم نمونه اجناس این شرکت را دریافت کنم این پیشنهاد را قبول کردم. به این ترتیب چند هفته بعد بسته ای از طرف این شرکت به دستم رسید و همین موضوع اعتمادم را نسبت به جک جلب کرد و با توجه به قیمت های اعلام شده تصمیم گرفتم مقدار زیادی مواد اولیه از این شرکت بخرم. در چنین شرایطی از طریق ایمیل چندین تن مواد اولیه سفارش دادم و مبلغ 250 هزار دلار به حساب فروشنده واریز کردم. در این مدت رابطه من و جک فقط از طریق ایمیل بود و حتی نتوانستم به طور تلفنی با او صحبت کنم. آن طور که او وعده داده بود باید اجناس یک ماه بعد از سفارش به دستم می رسید اما هرچه منتظر ماندم خبری نشد. در این بین چند مرتبه هم برای جک پیام فرستادم اما او جوابم را نداد و در حالی که هیچ نشانی از او نداشتم فهمیدم سرم کلاه رفته است.» در پی ثبت این شکوائیه بازپرس پرونده به کارآگاهان پلیس فتا (فضای تبادل اطلاعات) دستور داد در این باره تحقیق کنند. تنها راهی که برای شناسایی کلاهبردار ناشناس وجود داشت ردیابی سایبری او بود. به این ترتیب کارشناسان فتا تلاش هایشان را در این باره آغاز کردند.در این بین کارخانه دار دیگری که او هم با این شگرد فریب خورده بود به دادسرا رفت و گفت کلاهبردار خارجی با وعده فروش موادشیمیایی صدهزار دلار از او کلاهبرداری کرده است. او درباره این که چطور با دریافت یک ایمیل به مرد ناشناس اطمینان کرد گفت: «در پیام هایی که مرد شیاد برایم می فرستاد نشان یکی از شرکت های معتبر وجود داشت و از طرفی او خود را مدیر این شرکت معرفی کرد. وقتی درباره قیمت های ارزان محصولات شرکت از او سوال کردم گفت شرکت تصمیم گرفته است برای انجام تبلیغات اجناسش را به چند مشتری در سراسر دنیا زیر قیمت بفروشد.همین پیام های فریبنده باعث شد من کوچک ترین تردیدی نسبت به صحت ادعاهای مدیر شرکت نداشته باشم و به سادگی صدهزار دلار به حسابش واریز کنم.»

اظهارات این مرد نشان می دهد به احتمال زیاد کلاهبردار ناشناس برای افراد دیگری نیز چنین دامی پهن کرده است. به همین دلیل تحقیقات با جدیت بیشتری ادامه یافت و ردیابی های اینترنتی فاش کرد حرف های مرد کلاهبردار در خصوص اقامتش در دبی کذب است و او در کشور نیجریه زندگی می کند. از این رو پرونده برای ادامه تحقیقات به پلیس اینترپل فرستاده شد.


معمای جسد سوخته دختر 16 ساله در تابوت!
اعضای یک خانواده که قصد داشتند بدون اطلاع پلیس و مراجع ذی ربط جسد سوخته ای را دفن کنند با هوشیاری مقام قضایی موفق به انجام این کار نشدند این در حالی است که 2 نفر ازنزدیکان متوفی نیز به اتهام مشارکت در قتل عمدی بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش خراسان ، ماجرای این پرونده از آن جا آغاز شد که یکی از اهالی شهرک کوشک مهدی در جاده قدیم قوچان به حرکات و رفتار اعضای یک خانواده که در حال شست و شو و کفن و دفن دختر نوجوانی بودند مشکوک شد و در تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کرد اعضای یک خانواده را در حال کفن کردن یک نفر مشاهده کرده است. به دنبال دریافت این خبر، ماموران کلانتری کاظم آباد به آدرس اعلامی عزیمت و مشاهده کردند اعضای یک خانواده مرده ای را پس از تغسیل کفن کرده اند و با گذاشتن آن داخل تابوت قصد دارند جسد را دفن کنند. اعضای این خانواده در پاسخ به سوالات ماموران انتظامی گفتند: دخترمان بیماری خاص و تشنج داشت که بر اثر همین بیماری فوت کرده است و ما نیز قصد داشتیم او را در گورستان محل دفن کنیم. آن ها هم چنین اظهار داشتند درباره مرگ دخترمان چون به طور طبیعی مرده، از کسی شکایتی نداریم و فقط می خواهیم هرچه سریع تر او را دفن کنیم. در پی اظهارات این خانواده ، ماموران انتظامی با تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد تماس گرفتند و ماجرا را توضیح دادند. اما اظهارات اعضای این خانواده که سعی داشتند هرچه سریع تر جسد را دفن کنند ظن مقام قضایی را برانگیخت بنابراین قاضی اسماعیل شاکر به پزشک قانونی و اکیپ بررسی صحنه جرم دستور داد تا با عزیمت به محل حادثه به بررسی دقیق جسد بپردازند تا علت مرگ این دختر مشخص شود. وقتی پزشک قانونی و ماموران بررسی صحنه جرم به این منزل مسکونی رفتند ماجرا را متفاوت با آن چه خانواده دختر 16 ساله نقل کرده بودند، دیدند. آنان وقتی کفن را باز کردند با جسد دختر 16 ساله ای مواجه شدند که به شدت سوخته بود.

بنابراین ماموران انتظامی در تماس دوباره با مقام قضایی اعلام کردند که جسد به طرز مشکوکی سوخته است. با دریافت این خبر، بلافاصله قاضی شاکر برای انجام تحقیقات قضایی عازم شهرک کوشک مهدی شد و بدین ترتیب بررسی های قضایی و پلیسی درباره این ماجرا در حالی وارد مرحله جدیدی شد که اعضای خانواده که دیگر نمی توانستند اظهارات قبلی خود را تکرار کنند درباره چگونگی مرگ دختر 16 ساله، ادعای دیگری را مطرح کردند. آنان به قاضی ویژه قتل عمد گفتند؛ در این شهرک وقتی برق شهری قطع می شود ما از چراغ گردسوز استفاده می کنیم امروز صبح نیز وقتی دخترمان به حمام رفت دیدیم که نفت چراغ  گردسوز ریخته و او دچار آتش سوزی شده است اما بررسی های دقیق مقام قضایی مشخص کرد شدت این آتش سوزی به حدی بوده که حتی دوش حمام ذوب شده است این در حالی بود که لباس های دختر جوان نیز سوخته بود و گل سر وی نیز روی موهایش قرار داشت. این گزارش حاکی است: معمای پیچیده این پرونده در حالی مقابل بازپرس ویژه قتل عمد قرار گرفت که سوالات بی پاسخی مانند این که دختر نوجوان چرا با لباس هایش برای استحمام به داخل حمام رفته است و چرا اعضای این خانواده موضوع را به پلیس و ماجرای آتش سوزی را به سازمان آتش نشانی اطلاع نداده اند؟

هم چنان از زوایای پنهان این ماجراست. تحقیقات پلیس نیز که با راهنمایی های مقام قضایی در این باره آغاز شده بود نشان داد که برای اولین بار فردی از تلفن همگانی با پلیس 110 تماس گرفته و ماجرا را اطلاع داده است.بنابراین گزارش، به دستور قاضی شاکر، آثار باقیمانده در محل آتش سوزی جمع آوری و جسد دختر نیز برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شد. هم چنین تحقیقات مقام قضایی از اطرافیان متوفی بیانگر آن بود که دختر 16 ساله شب قبل از حادثه را نیز در منزل یکی از بستگانش سپری کرده بود بنابراین بررسی های پلیس برای مشخص شدن این که مرگ این دختر در پی خودکشی بوده است یا ارتکاب قتل ادامه دارد. از سوی دیگر نیز 2 تن از بستگان متوفی که شب حادثه در منزل حضور داشتند به اتهام مشارکت در قتل عمدی بازداشت شده اند و بازجویی از آنان برای مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده آغاز شده است.

 

سارق حرفه ای خودرو با شلیک پلیس زمین گیر شد
سارق حرفه ای که قصد فرار از چنگ پلیس را داشت طی یک تعقیب و گریز طولانی و با شلیک گلوله از سوی مأموران کلانتری مصلی دستگیر شد.

به گزارش خراسان، حدود ظهر روز گذشته مأموران کلانتری مصلی که در حال گشت زنی و انجام وظیفه در حوزه استحفاظی خود بودند به حرکات و رفتار راننده یک دستگاه پراید مشکوک شدند و او را در خیابان یاران متوقف کردند. مأموران انتظامی سپس از راننده، مدارک خودرو را درخواست کردند اما او که مدرکی نداشت تا به مأموران ارائه کند در حالی که نگران شده و دست و پایش را گم کرده بود ناگهان در خودرو را بست و پدال گاز را فشرد. با فرار این راننده، گشت انتظامی به تعقیب وی پرداخت اما راننده بدون توجه به فرمان های «ایست» پلیس همچنان به فرار خود ادامه می داد تا این که پس از یک تعقیب و گریز طولانی، مأموران انتظامی به ناچار چند تیر هوایی شلیک کردند ولی راننده بر سرعت خودرو افزود تا به هر طریق ممکن از چنگ قانون فرار کند. مأموران که دیگر چاره ای برای متوقف کردن وی نداشتند با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، به سمت خودرو شلیک کردند که با اصابت گلوله ها به لاستیک پراید، خودرو در کنار خیابان متوقف شد و مأموران انتظامی موفق شدند راننده 42 ساله را محاصره و او را دستگیر کنند.به دستور سرهنگ علی بانژاد (رئیس کلانتری مصلی) خودرو توقیف شده به همراه متهم این پرونده به کلانتری منتقل شد و راننده در دایره تجسس تحت بازجویی قرار گرفت. بررسی های مأموران تجسس مشخص کرد که خودرو پراید سرقتی و شماره پلاک آن مربوط به اصفهان است. این در حالی است که یک جفت پلاک، چند سوئیچ و ترازوی دیجیتال نیز در بازرسی از خودروی مسروقه کشف شده است. بررسی های پلیسی در این باره همچنان ادامه دارد.


نجات زن 22ساله از درون کانال فاضلاب 
زن 22ساله ای که در داخل کانال فاضلاب شهری محبوس شده بود و هر لحظه احتمال مرگ وی می رفت با تلاش امدادگران سازمان آتش نشانی مشهد نجات یافت. به گزارش خراسان این ماجرا از آن جا آغاز شد که یکی از شهروندان در حال عبور از کنار کانال فاضلاب شهری واقع در انتهای کال زرکش بود که صدای ناله ای به گوشش خورد. این شهروند با دقت بیشتر به سمت محل صدا حرکت کرد و متوجه شد که این صدا متعلق به یک زن است. از آن جا که در ورودی کانال نیز آتش روشن شده بود و دود آن به داخل کانال نفوذ کرده بود هر لحظه احتمال خفگی این زن می رفت بنابراین شهروند مذکور در تماس با سامانه 125آتش نشانی موضوع را با امدادگران درمیان گذاشت. لحظاتی بعد و در حالی که هوا تاریک شده بود تیم های امداد و نجات و اطفای حریق از دو ایستگاه 14 و 7 به محل حادثه در خیابان جنگی 3 شتافتند و نجاتگران سازمان آتش نشانی تلاش کردند که با ورود به داخل کانال زن مذکور را نجات دهند اما دود و گرفتگی و عرض کم کانال مانع از این اقدام شد. بنابراین به وسیله یک دستگاه کمپرسور بتون های سقف کانال را شکافتند و با یک دستگاه برش نرده های سقف کانال را نیز برش زدند و به داخل کانالی که یک متر و نیم عمق داشت رفتند. نجاتگران پس از جست و جو دریافتند که زن جوانی در انتهای کانال پناه برده و به دلیل دود گرفتگی راه برگشتی نداشته است آن ها این زن را که حدود 22سال سن داشت به بیرون از کانال منتقل کردند. این گزارش حاکی است زن جوان در پاسخ به سوالاتی درباره علت حضور در کانال فاضلاب سکوت کرده بود و هیچ حرفی نمی زد و ماموران آتش نشانی نیز پس از نجات وی موضوع را با پلیس 110 درمیان گذاشتند و لحظاتی بعد وی تحویل ماموران کلانتری کاظم آباد شد.


پژو مچاله شد، سرنشینان زنده ماندند
تصادف شدید در میدان امام حسین (ع) مشهد کشته ای بر جا نگذاشت. به گزارش خراسان ظهر روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با یک خودروی پژو در لاین پایین میدان امام حسین(ع)خودرو پژو تقریبا مچاله شد به طوری که سرنشینان این خودرو که 2 مرد حدود 40 ساله بودند داخل خودرو گیر افتادند.

با تماس مردم با سامانه های 125 و 115، 2 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه خودرو از ایستگاه های 2 و 8 آتش نشانی به محل عازم شدند. در حالی که یکی از سرنشینان خودروی پژو را مردم بیرون کشیده بودند نفر دیگر را ماموران آتش نشانی با برش دادن در خودرو بیرون آوردند. مصدومان حادثه به سرعت به بیمارستان هاشمی نژاد منتقل شدند. از آن جا که به دلیل نشت بنزین احتمال آتش سوزی وجود داشت ماموران آتش نشانی با انجام اقدامات لازم از بروز این خطر جلوگیری به عمل آوردند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    1 3
    پس پژو ماشین استانداردی.آفرین بر