اختصاص ۷میلیاردریال به بهسازی مدارس چهارمحال وبختیاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فاز دوم طرح شهید عجمیان در قالب بهسازی و شاداب‌سازی مدارس استان در فصل تابستان گفت: برای اجرای این طرح در سالجاری هفت میلیارد ریال اعتبار به ادلره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافت.

علی حیدری روز شنبه در آیین افتتاحیه فاز دوم طرح شهید عجمیان در استان همزمان با سراسر کشور در منطقه لاران با اشاره به اینکه فاز نخستن این طرح در ایام نوروز برگزار شد، افزود: برای فاز نخست این طرح یک میلیارد ریال و در فاز دوم ۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نوروز امسال ۱۶۰ نفر جهادگر در قالب گروه‌های جهادی بهسازی و شاداب‌سازی ۱۷ مدرسه را انجام دادند و در فاز دوم نیز ۴۰۰ گروه جهادی در استان زیباسازی و بهسازی ۴۰ مدرسه را انجام خواهند داد.

وی به نقش موثر خیران، مردم و گروه‌های جهادی برای اجرای طرح‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم فعالیت‌های مطلوبی در زمینه احداث مدارسه به خصوص در مناطق محروم اجرا شده است.

به گفته وی، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ مدرسه با ۱۳هزار متر افتتاح و ۲۳ مدرسه نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری است و ابتدای سال تحصیلی جدید بهره برداری می‌شود.

اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم افزایش سه برابری د اشت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بالای نیمی از مدارس استان استاندارد نیستند، گفت: ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

سلمان کارگران افزود: در دولت سیزدهم به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان توجه ویژه شده و اعتبارات استان رشد سه برابری داشته است.

به گفته وی، در سال آخر دولت گذشته اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ۸۰ میلیارد تومان بود که این اعتبارات در سال ابتدای دولت سیزدهم به ۲۱۰ میلیارد تومان و پارسال ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: براساس پیش‌بینی انجام شده اعتبارات سالجاری نیز افزایش سه برابری خو اهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون ۱۲۴ طرح نیمه‌تمام درسطح استان فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم نیز ۴۵ مدرسه تکمیل شده است که با تکمیل طرح‌های نیمه تمام۱۲۲ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

گفتنی است، شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه های جهادی در مدارس گذاشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =