۰ نفر
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
اجرای پروژه آبرسانی اضطراری در کرج

مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز اعلام کرد: با توجه به حادثه سیل خردادماه سال جاری و قطعی آب مشترکان نقاط شرقی و مرکزی کلانشهر کرج پروژه آبرسانی اضطراری به صورت جهادی در این کلانشهر اجرا شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حمیدرضا نامداری روز دوشنبه در حاشیه اجرای این طرح گفت: سیل ۱۸خرداد ماه‌ جاری محدودیتی برای آبرسانی به مردم کرج مرکزی و شرق آن ایجاد کرد که با همکاری و تعامل بین مدیران استان در کمترین زمان ممکن مشکل رفع شد.

وی بیان کرد: طی این مدت به واسطه نامتعادل شدن تامین آب،‌ برخی مشترکان آب استان البرز دچار مشکل شدند که در برخی مناطق با افت فشار و قطع آب همراه بود.

نامداری خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه در خصوص این مشکل نقاط ضعف و قوت سیستم تامین آب احصا و برنامه ریزی برای مقابله با آن صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت آبفای البرز با اشاره به اینکه با اجرای پروژه آبرسانی اضطراری محدودیت انتقال آب سد طالقان به کرج مرکزی و شرق از بین می رود،‌ اظهارکرد: ظرفیت انتقال آب سد طالقان به کرج مرکزی و شرق ۷۰ درصد با خط لوله ۵۰۰ میلی متری افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۰۰ تا ۷۳۰ لیتر می توانستیم آب را از سد طالقان انتقال دهیم که با اجرای این طرح الان ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب سد طالقان را در مواقع بحرانی به مناطق شرق و مرکزی کرج انتقال بدهیم.

نامداری تاکید کرد: مشترکان مهرشهر و رجایی شهر که از سد طالقان استفاده می کردند در زمان سیل مشکلی برای آنان ایجاد نشد و با انتقال آب از سد طالقان افزایش ظرفیت برای نقاط دیگر مشترکان قدیمی مشکلی نخواهند داشت.

مدیر عامل شرکت آبفای البرز اظهار کرد: طرح جهادی انتقال آب سد طالقان با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال اجرا شد و حدود ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

در جریان سیل ۱۸ خرداد ماه امسال بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب رسوبات وارد دریچه خروجی سد و رودخانه کرج شد که با تلاش گروه های مهندسی دریچه سد چهار روز پس از حادثه بازگشایی و آب از مسیر انحرافی به پایین دست هدایت شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =