برشی از خاطرات هاشمی / انتقاد محمدعلی نجفی از قوه قضاییه/مشاجره بر سر بیانیه جامعه مدرسین و طرح اصلاح قانون مطبوعات

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات ۱۳ تیر١٣٧٩ او آمده است:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز روز سیزدهم تیر در مورد ملاقات‌های سیاسی با کسانی چون محمدعلی نجفی، محسن نوربخش و عبدالله جاسبی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای دکتر [محمدعلی] نجفی، [رئیس سازمان برنامه و بودجه] آمد. جریان ادغام سازمان برنامه و بودجه با سازمان امور اداری و استخدامی و کناره‌گیری خود را توضیح داد. از وضع مدیریت اجرایی کشور انتقاد کرد و گفت، پیشنهاد سفارت در لندن و مسکو را نپذیرفته است و بنا دارد که در دانشگاه مشغول شود. با روند موجود، به آینده خوشبین نیست و از اقدامات قوه قضائیه هم انتقاد داشت.

دکتر [محسن] نوربخش [رئیس‌کل بانک مرکزی] آمد و برای کمک به کسب اجازه فروش اوراق قرضه ارزی در خارج از کشور استمداد کرد؛ شورای نگهبان، به خاطر ربا اجازه نمی‌دهد و گفت، رهبری هم مخالفت دارند؛ با اینکه در فاینانس‌ها هم فرع می‌پردازیم و در اینجا هزینه کمتری خواهد بود و ارز آزاد و نقد به دست می‌آید و برخلاف فاینانس‌ها، محدود به خرید از کشور وام‌دهنده نیست. از عمل نوارسازان دوم‌ خردادی انتقاد داشت و گفت، نشان می‌دهد که اینها تعهدی ندارند و ابایی از بدنام‌کردن نظام و سست‌کردن عقاید مردم ندارند و گفت، احتمالاً [آقای حسین نمازی]، وزیر [اموراقتصادی و] دارایی عوض شود؛ نگران است که فرد ناهماهنگی بیاورند.

عصر آقای دکتر [عبدالله] جاسبی [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد و مشکلاتی را که با وزارت علوم دارند، توضیح داد؛ بناست برای رفع اختلافات، به زودی جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هیئت امناء [دانشگاه آزاد] داشته باشیم. در مورد ریاست‌جمهوری آینده و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطالبی داشت و دربارۀ نوع همکاری دانشگاه آزاد با وزارت اطلاعات هم مذاکره شد.

در رسانه‌ها، بحث و مشاجره بر سر بیانیه جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] و طرح [اصلاح قانون] مطبوعات مجلس و بازداشت‌ها ادامه دارد. رژیم صهیونیستی هم برای مبارزه با حکم دادگاه متهمان جاسوسی [۱۳ یهودی]، فعال شده و حتی از دولت آلمان خواسته که سفر آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] را لغو نماید. بعد از مذاکره تلفنی‌ آقای خاتمی با آقای حسنی مبارک [رئیس‌جمهور مصر]، گفته شد که به زودی روابط سیاسی دو کشور هم برقرار می‌شود و پس از حمله چند روزنامه، این اظهارات تکذیب شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1785501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =