احمدی نژاد در گفتگو با کانال دو تلویزیون فرانسه گفت داستان قتل ندا آقاسطان داستان مشکوکی است و کسانی که در داخل و خارج از کشور به آشوب تحریک کرده اند باید پاسخگوی آن باشند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون فرانسه گفته است داستان قتل ندا آقا سلطان دقیقا شبیه داستانی است که در ونزوئلا اتفاق افتاده است.

به گفته آقای احمدی نژاد، داستان قتل ندا آقاسطان داستان مشکوکی است و کسانی که در داخل و خارج از کشور به آشوب تحریک کرده اند باید پاسخگوی آن باشند.

ندا آقا سلطان کسی است که روز شنبه 30 خرداد همزمان با اعتراضات خیابانی در حوالی خیابان کارگر شمالی به ضرب گلوله کشته شد.

صحنه مرگ ندا توسط فردی که در کنار او بود با تلفن همراه ضبط شد و او را به نماد معترضان بدل کرد. هرچند قاتل دستگیر نشده است اما برخی از حاضران در صحنه یک وابسته یکی از نهادهای انتظامی را مظنون اصلی می دانند.

آقای احمدی نژاد که اکنون برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، گفته است: "کسانی در تلویزیون صدای امریکا، بی بی سی فارسی و حتی وزیر خارجه فرانسه عده ای را به اغتشاش تحریک کردند و باعث شدند تعدادی از هموطنان ما آسیب ببینند."

رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون فرانسه سخنان پیشین خود در باره هولوکاست را تکرار کرده و گفته است که اگر هولوکاست در اروپا اتفاق افتاده دولت های اروپایی مسئول هستند چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بدهند.

آقای احمدی نژاد در انتقاد از سخنان نیکلا ساکوزی رئیس جمهور فرانسه گفته است "اگر فرانسه دلش برای صهیونیست ها می سوزد چرا حاضر نیست یک تکه زمین در فرانسه به آنها بدهد."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۱
    1 0
    یعنی این 3 خبرگزاری 3 میلیون آدم را در 25 خرداد در تهران به خیابان آوردند؟