مصرف بیش از ۶۳۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از مصرف بیش از ۶۳۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف اعم از خانگی، عمومی و صنعتی طی سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جهانبخش سلیمیان؛ مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مصرف بهینه گاز، علاوه بر حفظ منابع طبیعی، از نظر اقتصادی نسبت به سوخت مایع به صرفه‌تر بوده و می‌تواند هزینه‌های خانوار را تا حدی کاهش دهد. همچنین، با مصرف بهینه، می‌توانیم به سایر هموطنانمان نیز کمک کنیم تا بتوانند از نعمت داشتن این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

وی فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین راهکار برای صرفه‌جویی در بخش خانگی دانست و افزود: براساس مطالعاتی که انجام شده فقط با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده می‌توان صرفه‌جویی قابل توجهی در بحث انرژی در بخش خانگی در ساختمان و مسکن ایجاد کنیم. شبکه‌های اجتماعی، رسانه ملی و اطلاع‌رسانی دقیق و... تأثیر مهمی در تحقق این هدف دارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۶۳۴ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است، بیان کرد: این میزان با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصدافزایش داشته که این مهم بایستی با ارائه الگوهای بهینه مصرف و فرهنگ‌سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، مدیریت شود تا بتوانیم به‌ نحو احسن از فرصت ایجاد شده در راستای تحقق شعار سال جدید بهره بگیریم.

سلیمیان خاطر نشان کرد: سال گذشته در استان دو میلیارد و ۵۱۶ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی، تجاری، صنعتی، حمل و نقل و پتروشیمی مصرف شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۲ درصد خانوار روستایی و ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهر استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =