برشی از خاطرات هاشمی / نه خاتمی گورباچف است و نه ایران شوروی و نه اسلام مثل کمونیسم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات ۱۹تیر١٣٧٩ او آمده است:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز نوزدهم تیر در مورد طرح آمریکا برای فروپاشی جمهوری اسلامی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

پیش از ظهر به دفتر رهبری رفتم. ایشان مسئولان و مدیران را برای تذکراتی دعوت‌ کرده بودند. ابتدا آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور]، صحبت‌کرد و ضمن صحبت‌ها، برای بار دوم گفت، اگر آثار خدمات دولت سازندگی نبود، کشور سال‌ها دچار مشکلات خطرناکی می‌شد و توضیحاتی دربارۀ برنامه سوم داد. رهبری، صحبت طولانی - در حدود یک ساعت و نیم - کردند. گفتند، آمریکا برای ایران طرح فروپاشی نظام اسلامی را دارد و می‌خواهد شبیه آنچه در شوروی کرده، در ایران پیاده کند و فرض بر این دارند که آقای خاتمی، نقش [میخاییل] گورباچف [آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی] را اجرا می‌کند، ولی اشتباه می‌کنند؛ نه آقای خاتمی گورباچف است و نه ایران شوروی و نه اسلام مثل کمونیسم و اظهار تعجب کردند از حمایت غربی‌ها از به اصطلاح اصلاحات و سپس‌ گفتند، باید اصلاحات تعریف شود و تعاریفی ارائه کردند؛ درست نقطه مقابل آنچه دوم خردادی‌ها می‌گویند و به کسانی که از مطبوعات منحرف حمایت می‌کنند، تاختند. در مجموع به ضرر دوم خردادی‌ها صحبت کردند، ولی با تعریف از آقای خاتمی، زهر آن را گرفتند.

عصر شورای مرکزی حزب‌الله لبنان آمدند. آقای سیدحسن نصرالله [رهبر جنبش حزب‌الله لبنان]، گزارشی از جریان پیروزی بر اسرائیل و عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان داد و برنامه مقاومت را برای آینده و سیاست‌های حزب‌الله را برای جلوگیری از اجرای توطئه‌های اسرائیل و غرب توضیح داد و گفت، روابط‌شان با سوریه و دولت لبنان خوب است و فکر می‌کنند که پس از این پیروزی، می‌توانند در خارج از لبنان، در دنیای عرب و به خصوص فلسطین، تأثیرگذار باشند. از من هم به خاطر کمک‌ها و راهنمایی‌های گذشته و امروز تشکر کردند. من هم تشکر کردم و تشویق‌شان نمودم.

شورای شهر مهدی‌شهر سمنان آمدند. کارهایشان را گفتند و برای تأمین منابع مالی و ساخت ورزشگاه و کمک به کتابخانه استمداد کردند و گفتند، برای جبران نرفتن من به مهدی‌شهر در سفر سمنان، سفری به آنجا داشته باشم و برای شهرستان‌شدن آن کمک‌ کنم. آمریکا، دیروز موشک ضدموشک را آزمایش‌ کرد، ولی ناموفق و با توجه به مخالفت بسیاری از کشورها باعث سرشکستگی دولت آمریکا شد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =