وزیر علوم در گردهمایی روسای دانشگاه ها تاکید کرد به معاندان اجازه نمی دهد در دانشگاه ها عرض اندام کنند.<BR>

وزیر علوم در نشست امروز خود و مدیران تحت امرش گفت: "دانشگاه محلی نیست که من می خواهم حرف بزنم، یک عده ای سوت بزنند و هو کنند و کف بزنند. شان دانشگاه این نیست. شان این است که همه حرفشان را بزنند، نیازی به مجاب کردن هم نیست. مخاطبان کرسیهای آزاد اندیشی دانشجویان عاقل و منطقی اند و انتخاب می کنند. اما چارچوب انضباطی رعایت شود."
وی در ادامه افزود: " اگر صد درصد کرسیهای آزاد اندیشی درباره مارکسیست صحبت کند چه اشکالی دارد؟ کنارش هم حرف سیاسی را یک نفر می تواند بزند. روسای دانشگاه ها موظفند شرایط را برای کرسیهای آزاد اندیشی فراهم کنند. ولی اگر کسی مطابق آئین نامه رفتار نکرد، باید با او برخورد شود. اگر از روی عناد است، باید برخورد شود. در کرسیهای آزاد اندیشی افراد تفکر خودشان را می توانند عرضه کنند، اما عناد خودشان را نباید عرضه کنند. ما اجازه نمی دهیم معاند با نظام، در کرسیهای آزاد اندیشی سخن بگوید. مناظره ها را تشویق می کنیم و حمایتهای مادی و معنوی از اینها خواهیم کرد."
وی به دخالت برخی ارگانها در برگزاری جلسات در دانشگاه ها نیز اعتراض کرد و گفت: "از بیرون دانشگاه ها نباید چیزی به دانشگاه ابلاغ شود. اگر جایی، مسایلی به وجود می آید باید با برخی از ارگانها هماهنگی شود. نمی توانیم چون یک ارگانی "چیز" می شود، حرف منطقی نزنیم. اگر در دانشگاه ها نظراتی صد درصد مخالف دولت گفته شود، چه کجا گفته شود؟"
دانشجو درباره عملکرد خود در کرسیهای آزاد اندیشی بیان کرد: "من شهریور 88 آمده ام، آبان همان سال، این کار را بررسی و آذرماه 88، آیین نامه را به دانشگاه ها ابلاغ کردیم. بعد هم گفتیم این آئین نامه قطعی نیست و بازنگری می شود. دو سه هفته پیش، بازنگری شد و دوباره ابلاغ شد. حالا می گویند پس از 18 سال، آئین نامه تازه ابلاغ شده. خب بالاخره مشکلاتی داشته و باید تصحیح و جمع و جور شود. اینها را توضیح می دهیم تا فضاسازی غیر منصفانه ای نشود."
45/233
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =