شناسایی 24 سازه غیرمجاز در حریم راه های البرز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ سازه تخریب شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حمید پرورشی در گفت‌وگویی اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز سوانح و تصادفات رانندگی است.

وی با بیان اینکه حفظ حریم و نگهداری از راه‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از وظایف ذاتی راهداری است، افزود: هرگونه ساخت و ساز در حریم قانونی جاده‌ها منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

این مسئول گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح رانندگی، گشت‌های راهداری به صورت مداوم نظارت و رصد جاده‌ها را انجام می‌دهند و در صورت مشاهده یا گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز، این اداره کل با اخذ حکم قضائی از مراجع ذیربط با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می‌کند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از وظایف متولیان راه‌ها است، افزود: این اداره کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی ذیربط با جدیت با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی مقابله می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این گونه تصرفات و ساخت و سازها در هر مرحله‌ای که باشند، پس از اخذ حکم قضائی، اقدامات قانونی انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شامل احداث دیوار، ساختمان، تأسیسات، فنس کشی و … شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ سازه تخریب و مابقی موارد نیز در دست اقدام است.

این مسئول در پایان گفت: از شهروندان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

لازم به ذکر است سال گذشته ۸۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شد که از این تعداد ۷۴ مورد تخریب و ۱۲ مورد در دست اقدام است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1789707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =