به گزارش خبرآنلاین، اعتراض به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سبب شد تا نمایندگان طرح دو فوریتی دیگری را برای استخدام معلمان حقالتدریسی و نهضت سواد آموزی را در دستورکار مجلس قرار دهند.

اما این طرح مخالفان جدی هم داشت. نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، از جمله مخالفین این طرح بود. وی با بیان اینکه تعداد کثیری در حال حاضر بیکارند، ادامه داد:عدهای به عنوان نیروهای شرکتی با سفارش من نماینده و یا استاندار و ... با آموزش و پروش همکاریکردهاند. آموزش و پرورش هم برای استخدام رسمی از میان آنها کنکوری برگزار کرده که برخی از آنها پذیرفته نشدهاند. اما حالا کلونی هایی تشکیل دادهاند و با فشار به نمایندگان اصرار دارند که استخدام شوند.
باهنر با بیان اینکه ورود مجلس به این مسائل جزئی، در شان مجلس نیست، ادامه داد: یک بار برای همیشه پرونده این موضوع را در مجلس ببندید که به گفته آقای عباسپور رئیس کمیسیون فرهنگی در حق آموزش و پروش خیانت نشود و به گفته معمان نهضت سواد آموزی، حقشان تضییع نشود.
سعدالله نصیری نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز از خیانتهایی که در استخدام معلمان در آموزش و پروش میشود یاد کرد و با تاکید بر لزوم دقت در استخدام معلمان در این وزارتخانه مهم گفت: نباید تمرکز در این امر را از آموزش و پرورش بگیریم و با مصوبات پیاپی در مجلس دست و پای این وزارتخانه را ببندیم.
وی از علی احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش به عنوان یکی از کسانی که در استخدام معلمان خیانت کرد و بابی را بنا نهاد که در دورههای بعد وزارت آموزش و پرورش نتوانست پاسخگوی آن باشد یاد کرد و گفت: نباید با سهل گیری در استخدام معلمان عدهای بیسواد را وارد این وزارتخانه کنیم که در تربیت فرزندان ما کوتاهی شود.
نهایتا هم دو فوریت این طرح با وجود چنین مخالفتهای جدی به تصویب نرسید. حتی یک فوریت این طرح نیز رای لازم را کسب نکرد و به شکل عادی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفت. کمیسیونی که هم رئیسش و هم نایب رئیسش با آن مخالف بودند.
45/29
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    من معلم رسمی تا ماه تموم نشده حقوقم تمومه حقوق مارو زیاد کنند دو برابرم کار میکنیم