روایت رییس بنیاد ملی نخبگان از ظرفیت‌های خدادادی چهارمحال و بختیاری

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت استان چهارمحال و بختیاری دارای استعدادها و توانمندی‌های بسیاری نسبت به سایر نقاط کشور است که نخبگان این استان می‌توانند با تاثیرگذاری خود این استعدادها را در جهت رشد و توسعه استان به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در دیدار با نخبگان منتخب استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این استان منطقه‌ای با ظرفیت‌های خاص و منحصر به فرد است که سرمایه‌های این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: غذای سالم، آب پاکیزه، هوای پاک و انسان‌های خوب و بی‌آلایش از جمله ظرفیت‌هایی این خطه است که باید بیش از پیش به آن پرداخت و در راستای رشد و توسعه این منطقه به کار گرفت.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه با انتقاد از رویکرد و کارکردهای این نهاد، اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا نهادی تحت عنوان بنیاد نخبگان وجود ندارد و این یک موضوع منطقی و عادی است اما اینکه از همان ابتدا چنین نهادی در کشور بنیانگذاری شده است و برای آن کارکردهایی تعریف شده یک اقدام اشتباهی بوده است.

وی ادامه داد: با ایجاد بنیاد نخبگان در کشور از یک سو سبب شدیم تا بین مردم عادی و جامعه نخبگی کشور خط‌کشی کنیم و از سوی دیگر انتظارات و توقعات فزآینده‌ای از این نهاد برای نخبگان شکل داده‌ایم که تحقق آن با اعتبارات و امکانات موجود قابل تحقق نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور تصریح کرد: هرچند اعتبارات بنیاد در سالهای اخیر نسبت به گذشته افزایش یافته است و از ۳۰ میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان رسیده اما همچنان جوابگوی نیازها و مطالبات موجود نیست.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: وظیفه بنیاد نخبگان باید فضاسازی و مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها برای پاسخگویی به نیاز نخبگان کشور باشد که این موضوع هنوز به‌خوبی شکل نگرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای پیگیری مطالبات نخبگان، اظهار کرد: گرفتن ردیف استخدامی برای تعداد زیادی از نخبگان قدر مسلم کار بزرگ و سختی بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با طرح یک کارکرد جدید برای بنیاد نخبگان، افزود: باید کاری کرد که رشد استعدادها و نخبگی حول محور استاد و معلم با اخلاق، باحوصله، سالم و باتجربه چه در محیط‌های دانشگاهی و چه در بخش صنعت و جامعه شکل گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =