عصر ایران نوشت:

نشست كميته سوم شصت و ششمين اجلاس مجمع عمومي ملل متحد كه به بررسي وضعيت حقوق بشر اختصاص داشت با سخنان انتقادي احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران و با پاسخ نماينده ايران در اجلاس به اظهارات انتقادي احمد شهيد نمايندگان برخي كشورهاي غربي همراه بود.
 احمد شهيد روز چهارشنبه در سخنراني خود در كميته سوم شصت و ششمين اجلاس مجمع عمومي ملل متحد در نيويورك بار ديگر درخواست خود براي سفر ماه آينده به ايران را تكرار كرد. شهيد كه در اين اجلاس گزارش ويژه خود درباره وضعيت حقوق بشر در ايران را تسليم اين كميته كرد ، اعلام كرد كه وی این هفته با سفیر ايران در سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات کرده است. 
 گزارشگر ویژه بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران افزود، همکاری مقامات ايران با او نه تنها به افزایش اعتماد جامعه بین المللی منجر خواهد شد بلکه ماموریت وی را نیز از سیاسی شدن دور نگه خواهد داشت.
وي ضمن ابراز نگراني از عدم همكاري مقامات ايران با گزارشگر ويژه حقوق بشر تاكيد كرد كه اين عدم همكاري زمینه ایجاد یک گفتمان سازنده برای ارتقاي وضعیت حقوق بشر را در ایران را ازبین خواهد برد.
شهيد در اين سخنراني با اشاره به اينكه هيچ كشوري از انتقاد از كارنامه حقوق بشري خود در امان نيست خواستار آزادي هر چه سريعتر برخي زندانيان در ايران شد .
 در پاسخ به اظهارات احمد شهيد و برخي ديگر از نمايندگان كشورها ، اسحاق آل حبیب معاون نماینده ایران گفت كه تعيين يك گزارشگر ويژه براي ايران یک تصمیم یک طرفه از جانب آمریکا و دولتهای غربی بوده است و با توجه به اينكه آمريكا با ايران خصومت و دشمني دارد تعيين يك گزارشگر براي ايران يك اقدام سياسي است .
وي در ادامه با انتقاد از وضعيت حقوق بشر در كشورهايي چون آمريكا و بريتانيا افزود كه آمريكا در طي جنگ هاي يك دهه اخير خود بيش از 1 ميليون انسان بيگناه را كشته و دولت بريتانيا نيز تظاهرات كنندگان معترض در اين كشور را سركوب مي كند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 3
    این ادم مامور صهیونیست ها است و چه بیاید ایران چه نیاید از الان گزارشش معلوم است. راه دادن او حماقت است و چون اینبار می گوید دیدم و صحبت کردم و حالا گزارشاتم مستند هم هست. در ایران هم که به اندازه کافی ادم هایی که غرب را ندیده عاشق شده اند داریم که حاضرند هر ادعایی بکنند.