۱۰ نفر
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
آقای اژه ای! آیا مجریان تلویزیونی نماینده شما هستند؟

چند نفر از مامورین نیروی انتظامی در درگیری با اشرار به شهادت می رسند. بنا به قول مدعی: روزنامه های اصلاح طلب این خبر را کار نمی کنند.

مدعی کیست؟ یک مجری تلویزیونی. این ادعا درست است یا نه، نمی دانم. آن چه جالب است حکمی است که مجری بعد از اعلام این خبر اعلام می کند و قاطعانه از قوه قضائیه می خواهد با این روزنامه های به قول او متخلف برخورد کنند چرا که احتمالا بین آن ها و تروریست ها رابطه ای وجود دارد.کل داستان همین بود که خدمتتان عرض کردم. بی کم و کاست. با این حال اگر مایلید از کم و کیف ماجرا بهتر آگاه شوید و لحن و قیافه مجری محترم را هم هنگام ادای این جملات ببینید و بشنوید، در فضای مجازی اندکی جست و جو کنید.

من نمی دانم اتهام مدعی تا چه اندازه درست یا نادرست است. با این که دوستانی همانند ایشان سابقه خوبی در چنین مواردی ندارند و قبلا هم ثابت کرده اند به راحتی می توانند هر چیزی را که دلشان خواست به دیگران نسبت دهند اما در این مورد خاص فرض را بر صحت ادعای مدعی می گذاریم.

روزنامه های اصلاح طلب خبر شهادت جمعی از نیروهای خدوم انتظامی را کار نکرده اند. من نمی دانم قانونی وجود دارد مبنی بر این که روزنامه ها باید همه اخبار را پوشش بدهند یا نه؟ و اگر پوشش ندهند باید جریمه ای برای آن ها در نظر گرفت یا نه؟ اما اگر فرض هم که چنین باشد بالاخره باید برای چنین نظارت هایی ساز و کارهایی وجود داشته باشد. فی المثل قانون مطبوعات. و یا حداقل نهادهایی برای رسیدگی به چنین اموری: فی المثل معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد. حالا این وسط آقای مجری چه کاره است؟ متولی قانون مطبوعات یا نماینده معاونت مطبوعاتی؟ یا رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات؟ به نظر می رسد هیچ کدام اما با توجه به شکل رفتار و گفتارش باید چیزی فراتر از این حرف ها باشد. آدم قدرتمندی که جرم این دسته از مطبوعات را هم مشخص کرده. مجری تلویزیونی می گوید با توجه به این که این روزنامه ها خبر شهادت این عزیزان را کار نکردند باید روشن شود میان آن ها و تروریست ها چه رابطه ای برقرار است؟ توجه فرمودید! یعنی ماجرا فقط یک توصیه ساده به قوه قضائیه نیست. ایشان اگر فرصت داشتند و یا کمی رودربایستی را کنار می گذاشتند می توانستند همان جا حکم هم صادر کنند. اتهام زده شد. جرم هم ثابت شد. فقط یک فقره حکم صادر کردن مانده بود که به علت رعایت مصالح عالیه کشور و یا به تشخیص جناب قاضی از تریبون رسمی کشور اعلام نشد.

جدای از دوقطبی سازی های پلشت و موضع گیری صریح سیاسی و جناحی از یک رسانه ای که خیر سرمان قرار بود ملی باشد این رفتارها وهن آشکار قوه قضائیه است. قوه ای که باید مستقل باشد و تحت تاثیر هیچ بنی بشری قرار نگیرد این قدر واضح و روشن حیثیتش به بازی گرفته می شود. آن هم توسط یک مشت روزنامه نگار عصبانی و مجری بی مزه. آقای اژه ای باید توضیح بدهد که این جماعت چه کاره اند که برای قوه قضائیه خط و ربط تعیین می کنند؟ و مگر مملکت بچه بازی است؟ اتفاقا اگر قرار باشد عدالتی برقرار باشد باید یقه این مجری را گرفت که به کدام مجوز چنین اتهامی را به روزنامه های اصلاح طلب می زند؟ خبر شهادت ماموران نیروی انتظامی را کار نکردند؟ بسیار کار غیر حرفه ای و نابخردانه ای انجام دادند. خبر،‌خبر است و به حکم کار حرفه ای با هر سلیقه سیاسی و جناحی باید آن خبر کار می شد اما این که این هایی که خبر را کار نکردند حتما رابطه ای با تروریست ها داشتند اتهام است. اتهام سنگین و بدی هم هست و یک مجری حق ندارد از تریبونی که با بیت المال اداره می شود چنین اتهامی را به دیگران بزند.

اصلا این که مجریان برنامه های تلویزیونی گاهی ادای مدعی العموم را در می آورند اتفاق ناگواری است که سال هاست دارد تکرار می شود و اگر فکری برای آن نشود بعید نیست از چند صباح دیگر امثال این مجری حکم هم صادر کنند و خدا را چه دیدی شاید در یک برنامه زنده تلویزیونی آن را اجرا هم بکنند. ایرادی هم ندارد. دست کم کمی برنامه های تلویزیون دیدنی می شود.


۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1794071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =