چرا وزیر صمت تسلیم‌ فشارها برای ابطال انتخابات اتاق ایران نشده است؟

اقتصاد نیوز نوشت:عباس علی‌آبادی، چهره شاخصی در صنعت ایران است. او در هر دو بخش دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت بوده که از آن جمله می‌توان به معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و ... و همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از پانزده سال، اشاره کرد.

بخش مهمی از موفقیت های مپنا، حاصل همکاری با طیف بزرگی از تامین کنندگان خرد و کلان کشور بوده است و در نتیجه علی آبادی با بدنه صنعت و تجارت کشور و چالش های تامین مالی آشناست.

سابقه طولانی و موفق علی‌آبادی نشان می‌دهد او به عنوان عضوی از جامعه فعالان اقتصادی، بیش از سایر همتایان خود در دولت به جایگاه مهم تشکل های صنفی و نهاد اتاق ایران در اقتصاد کشور واقف است.

با چنین نگاهی بود که علی‌آبادی به درستی در نطق رای اعتمادش گفته بود: «برنامه راهبردی اول تمرکز و تاکید بر صنعت صادرات محور است و هشت استراتژی بسیار مهم در این برنامه ذکر شده است که در برنامه‌های قبلی نبوده».

وزیر صمت به خوبی می داند صنعت صادرات محور بدون همراهی بخش خصوصی شعاری بیش نیست.

در شرایطی که تداوم تصمیم‌های غیرکارشناسی آثار عمیقی بر اقتصاد کشور می‌گذارد، رودررویی وزارت صمت و دولت آقای رئیسی با صنعتگران، کارافرینان، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فقط گرهی بر گره‌های موجود می‌افزاید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1796598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =