کیم‌جونگ‌اون موشک‌های کروز کره‌شمالی را به نمایش گذاشت!/ فیلم

در جریان بازدید رهبر کره شمالی از صنایع دفاعی این کشور، تصاویری از پیشرانه جت موشک کروز با توانایی حمل کلاهک هسته ای به همراه اطلاعاتی از ساختار و مشخصات این پیشرانه منتشر شده‌است.  همچنین تصاویری از بازدید کیم از خط تولید خودرو های حامل و پرتابگر موشک های بالستیک قاره‌پیما و دیگر موشک های این کشور منتشر شده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، موشک‌های با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای و پهپادهای تهاجمی جدید را با رژه نظامی بزرگ در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور به نمایش گذاشت. کیم بر رژه به مناسبت «روز پیروزی»، نام کره شمالی برای پایان خصومت‌ها در جنگ کره 1950-1953، پنج‌شنبه شب در حالی که هیئت‌های بازدیدکننده از چین و روسیه را همراهی می‌کرد، نظارت کرد.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره گزارش داد که در این رژه، موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-17 و هواسونگ-18 کره شمالی و یک پرواز توسط پهپادهای تهاجمی و جاسوسی جدید به نمایش گذاشته شد.

KCNA گفت: «هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین استراتژیک و پهپادهای تهاجمی چند منظوره که به تازگی ساخته و تولید شده اند... در حالی که در آسمان بر فراز [میدان کیم ایل سونگ] می چرخیدند، پرواز کردند و شادی مردم را در جشن گرفتن دوچندان کردند.»

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و لی هنگ جونگ، مقام حزب حاکم چین، اولین مقامات خارجی که از پیونگ یانگ از زمان همه گیری کووید-19 بازدید کردند، رژه را با کیم از بالکن مشرف به پایتخت تماشا کردند. رسانه دولتی کره شمالی پیشتر گفته بود که کیم و شویگو با هم از یک نمایشگاه نظامی دیدن کرده و درباره مسائل نظامی مرتبط با "محیط امنیتی منطقه ای و بین المللی" گفتگو کرده اند.

کیم‌جونگ‌اون همچنین از یک کارخانه تولید سلاح های تک تیرانداز، یک کارخانه موشک های کروز استراتژیک و موتور هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین و یک کارخانه پرتاب متحرک (TEL) برای موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) بازدید کرد.

منبع: ALJAZEERA و YNA

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =