خریداران از بازار مسکن فرار کردند/ قیمت و فروش مسکن سکته کرد؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: به دلیل سنگین شدن بار قیمتی واحدهای مسکونی که این را می‌شود به هر منطقه تسری داد، قیمت‌ها به قدری برای کسانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، سنگین شده که بعضا انگیزه ورود به بازار مسکن را از دست داده‌اند.

داود بیگی‌نژاد در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که آماری دارید که میزان قراردادها چه تغییری کرده است؟ با توجه به ریزش شدید قدرت خرید مردم، کاهش قراردادهای خرید مسکن را شاهد بودیم یا خیر؟ افزود: ما از ابتدای سال دچار رکود در حوزه خرید و فروش شده‌ایم و این به وضوح ملموس است.

وی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که به دلیل سنگین شدن بار قیمتی واحدهای مسکونی که این را می‌شود به هر منطقه تسری داد، قیمت‌ها به قدری برای کسانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، سنگین شده که بعضا انگیزه ورود به بازار را از دست داده‌اند و حتی اگر نیاز و یا تمایلی برای جابه‌جایی و اضافه کردن متراژ و یا خرید یک خانه داشته باشند، نمی‌توانند، بنابراین این تمایل و انگیزه از دست رفته است. خود همین موضوع می‌تواند به عمیق‌تر شدن رکود بازار مسکن دامن بزند.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان ریزش معاملات و قراردادها چقدر بوده است؟ عنوان کرد: نمی‌توانیم این‌گونه آمار بدهیم، چون هر کدام از ماه‌های سال یک شرایط ویژه‌ای نسبت به تنظیم قرارداد، تمایل افراد نسبت به انعقاد قرارداد و انجام امور ملکی دارد.

مشروح گفت‌وگو با داود بیگی‌نژاد درباره وضعیت بازار مسکن را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1800433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =