حمایت خیریه شجره طیبه از ۳۰۰ یاورخواه/نخبگان از تحصیل باز نمی‌مانند

رئیس هیئت مدیره خیریه شجره طیبه گفت: خیریه شجره طیبه با هدف توسعه گرایی در جامعه و ایجاد امکان تحصیل برای افراد با هوش سرشار تشکیل شد تا نه تنها این افراد تحصیل باز نمانند بلکه در آینده عامل فقرزدایی، توسعه کارآفرینی و اشتغال از دیگر افراد در جامعه شوند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حسین سیستانی، در جمع خبرنگاران با تبریک هفته و روز خبرنگار، در ارتباط با شیوه پذیرش یاورخواه در مؤسسه خیره شجره طیبه، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ خیریه رسمی و غیررسمی در اصفهان وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خیریه‌ها نقش متفاوتی نسبت به سایرین ایفا می‌کنند، افزود:خیریه شجره طیبه با هدف توسعه گرایی در جامعه و ایجاد امکان تحصیل برای افراد با هوش سرشار تشکیل شد تا نه تنها این افراد تحصیل باز نمانند بلکه در آینده عامل فقرزدایی، توسعه کارآفرینی و اشتغال از دیگر افراد در جامعه شوند.

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با اشاره به اینکه این خیریه، با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و دیگر نهادها و همچنین مردم در شناسایی این استعدادها تلاش دارد، گفت: تلاش ما حمایت ‏و کمک در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی، مالی برای یاورخواهان و خدمت رسانی به مددجویان مجموعه است.

حمایت از استعدادهای نخبه بی بضاعت با عزت مندی

وی با بیان اینکه براساس آمارها نخبگان دو تا سه درصد از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از این دو تا سه درصد، بخشی از آن‌ها بی‌بضاعت هستند که باید به کمک آن‌ها رفت تا استعداد آنها در مسیر پیشرفت فرد، خانواده و جامعه به کار گرفته شود.

در ادامه علیرضا نصر اصفهانی، با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه شجره طیبه، خدمات خوبی را برای خیریه داشته است، ادامه داد: یاورخواهان برای گذران امورات خود از وام قرض الحسنه بدون سود بهره مند می شوند و بازپرداخت برخی اقساط توسط خیریه و یا خیران انجام می شود.

وی گفت: از شعارهای مهم این قرض الحسنه و خیریه موضوع شان و جایگاه و عزت‌مندی مددجویان است که شاه بیت فعالیتهای ماست، کمک‌های ما بلاعوض نیست بلکه وامی است که در مسیر تحصیل فرد، موفقیت به همراه آورد.

از دوره متوسطه تا پسادکتر زیر چتر حمایت خیریه

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه ادامه داد: در حقیقت پس از بازدهی در جامعه، ماموریت فرد عوض می شود و فرد مددجو به عنوان خیر به جامعه برمی گردد، افراد محصل از دوره متوسطه تا دوره پسادکترا در دانشگاه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه برای این قرض الحسنه ماموریت عمومی و خاص تعریف شده است، ابراز کرد: در بخش عمومی هر کس خواست وام بگیرد باید در حساب خود موجودی داشته باشد و بعد سه ماه امکان دریافت وام برای وی وجود دارد.

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با اشاره به وجوه اداره شده نیز تاکید کرد: فرد خیر هزینه ای را در اختیار قرض الحسنه قرار می دهد و شرط می کند که وام گیرنده اگر تمایل داشت از سود کار خود سهمی را به خیریه اختصاص می دهد.

وی تأکید کرد: هیچ پولی از خیرین برای امور جاری خیریه استفاده نمی‌شود بلکه بودجه جداگانه‌ای برای امور جاری داریم و اگر حقوقی نیز در خیریه پرداخت می‌شود، از پول خیران نیست.

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه گفت: تلاش می‌کنیم که فرد نخبه و مستعدی از حمایت جا نماند اما لازم است مردم نیز در این ارتباط به ما کمک کنند تا افراد واجد شرایط با معرفی به موقع به مؤسسه از تحصیل بازنمانند.

در ادامه علی آقاجانی دیگر عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با توضیح اینکه ثبت‌نام یاورخواه از طریق سایت انجام می‌شود و افراد متقاضی سه فرم پر می‌کنند، اظهار کرد: در مرحله بعد از این افرادبرای استعدادسنجی و پذیرش دعوت و از افراد متقاضی، تست‌های بین‌المللی مانند تست «وکسلر» گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموز ماهیانه دو میلیون تومان برای خیریه هزینه دارد، افزود: بخشی از این هزینه مستقیم به دانش‌آموز اهدا می‌شود، اما خدمات دیگری مانند مشاوره تحصیلی و خانوادگی، ارائه کتاب کمک درسی، ثبت‌نام در آزمون آزمایشی و رصد نتایج، پشتیبان ویژه هر دانش‌آموز، ثبت‌نام در مراکز آموزشی و کلاس‌های درسی و… نیز ارائه می‌شود.

عضو هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با بیان اینکه به ‌طور مستمر تعداد ۳۰۰ نفر یاورخواه ثابت تحت حمایت مؤسسه هستند، گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر یاورخواهتا به حال از خیریه خدمت دریافت کرده‌اند و ۵۰ تا ۶۰ نفر در انتظار هستند تا تست استعدادسنجی در ارتباط با آنها انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1800717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =