فیلم عجیبی که مریخ‌نورد هندی از ماه فرستاد/ فیلم

سازمان تحقیقات فضایی هند اخیرا ویدیوهایی از فرودگر Vikram Chandrayaan ۳ منتشر کرده‌است که در آن ماه و زمین در پس‌زمینه قرار گرفته‌اند.

تینا مزدکی_ سازمان تحقیقات فضایی هند روز جمعه از ویدئوهای ضبط شده توسط کاوشگر Vikram Chandrayaan ۳ پرده‌برداری کرد. یکی از ویدئوها که توسط دوربین تشخیص موقعیت کاوشگر (LPDC) در ۱۵ آگوست در حالی که به ماژول پیشرانه متصل است فیلمبرداری شده‌است، نمای واضحی از دهانه های ماه را ارائه می‌دهد. ویدیوی دیگری که توسط دوربین تصویربردار لنگر (LI) Camera-۱ گرفته شده‌است، نمایی اجمالی از زمین را ارائه می دهد، البته به شکل کوچکتر.

در اولین ویدیو که در روز استقلال هند ضبط شده‌است، سمت تاریک ماه در جایی که فرودگر در ۲۳ آگوست تلاش خواهد کرد تا به زمین بنشیند، دیده می‌شود.

در ویدئوی دوم، زمین با ماه در پس زمینه دیده می‌شود. این ویدئو درست پس از جداسازی ماژول فرود و پیشرانه، که با موفقیت توسط ISRO در روز پنجشنبه انجام شد، ضبط شده است. تصاویر همچنین حفره‌های برخوردی دور از ماه از جمله Fabry، Giordano Bruno و Harkhebi J را نشان می‌دهند.

این مجموعه‌ای از تصاویر منتشر شده توسط آژانس فضایی هند است که از ماموریت Chandrayaan ۳ گرفته شده است. فضاپیمای قمری هند قبلاً اولین تصاویر خود را از ماه هنگام ورود به مدار ماه گرفته است.

منبع: hindustantimes

بیشتر بخوانید:

فضاپیمای روسیه سقوط کرد

غروب تماشایی خورشید در مریخ / آسمان آبی سیاره سرخ/ عکس

برج خلیفه پرسرعت به سمت زمین می‌آید!

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1803811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =