صبح امروز یکی از خبرگزاری ها از قول علی اکبر حامدی قائم مقام مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که هنوز هیچ خبری از اعتبار بخشی در حوزه توزیع شیر در مدارس نیست و امسال توزیع شیر در مدارس تهران نخواهیم داشت.

اما روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این خبر را تکذیب و اعلام می کند که  درج خبر عدم توزیع شیر در مدارس شهر تهران به نقل از قائم مقام سابق اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صحت ندارد و نامبرده از چند روز پیش در این سمت فعالیت نداشته است لذا عنوان خبر به نقل از قائم مقام اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران موضوعیت ندارد و  سهمیه شیر در تمامی مدارس شهر تهران همچون گذشته توزیع خواهد شد.
با اینکه سال گذشته مشکل توزیع شیر در مدارس سال مانند تمام سالهایی که این سیاست در مدارس کشور راه انداری شد وجود داشت اما با این حال کریمیان در گفت وگو با خبرآنلاین اعلام می کند که سال تحصیلی قبل 70 نوبت شیر در مدارس توزیع شد و همه مهدهای کودک و پیش دبستانی ها، دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی، دانش آموزان دختر مدارس مقطع متوسطه و همچنین دانش آموزان پسر دوره متوسطه 12 استان کمتر توسعه یافته کشور و همکاران شاغل در مدارس تحت پوشش، از سهمیه شیر برخوردار بودند.

وی میزان بدهی آموزش و پرورش به دامداران 85 میلیارد تومان عنوان می کند و می گوید: 35 میلیارد از آن تاکنون پرداخت شد و با عتبار 65 میلیارد تومانی توانستیم 50 میلیارد تومان از طلب را هم پرداخت کنیم برای همین امسال مشکلی نداریم.

در حالی مسئولان آموزش و پرورش در دادن شیر به دانش آموزان کوتاهی می کنند که خواص و ارزش غذایی شیر و نقش شیر و فرآورده‌های آن در تغذیه انسان و سلامت جامعه دارای اهمیت زیادی است و شیر به دلیل تأمین بسیاری از نیازهای ضروری انسان یکی از کامل‌ترین مواد غذایی است.

عزیز الله کمال‌زاده، محقق و مشاور در زمینه بررسی کیفیت شیر درباره لزوم مصرف شیر در میان دانش‌آموزان می گوید:در تمام مراحل زندگی انسان شیر یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود و کمبود آن در رژیم غذایی، ممکن است مخاطرات بسیاری را در پی داشته باشد.

به گفته وی رشد مطلوب در دوران کودکی و نوجوانی، بهره‌مندی از سیستم‌های دفاعی مطلوب بدن و ممانعت از بروز عوارض ناشی از کمبود‌ مواد مغذی، با تداوم مصرف این فراورده‌ در طول زندگی امکان پذیر است.

کمال‌زاده ادامه می دهد: شیر و سایر فرآورده‌های لبنی، از جمله ترکیبات تغذیه‌ای با ارزش در رژیم غذایی محسوب می‌شوند و مصرف آن برای سلامتی انسان مفید است.

این محقق و مشاور در زمینه بررسی کیفیت شیر می‌افزاید: با توجه به نقش انکارناپذیر شیر در تغذیه و بهداشت انسان و هم چنین جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی آن، بخش‌های گسترده‌ای از صنایع غذایی به صنعت شیر اختصاص داده شده است.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    پسر من منطقه 6 تهران در یک مدرسه ابتدایی مشغول به تحصیله و تا به امروز از اول مهرماه هیچ شیری نه تنها در این مدرسه بلکه مدارس همجوار هم توزیع نشده است.
  • بدون نام GB ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    خبرآنلاین عزیز ماشین حساب داری حساب کنی که با سه هزار میلیارد تومن چند تا شیر میشه خرید ؟
  • حسن IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مدير مدرسه راهنمايي سعادت كوي آزادگان شهرستان دزفول اعلان كرد كه آموزش و پرورش دزفول گفته كه به اين مدرسه سهميه شير تعلق نمي گيرد يعني كلا به مقاطع راهنمايي و دبيرستاني شهرستان دزفول شير تعلق نمي گيرد.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    در این رابطه مسئولین آموزش و پرورش ظاهرا اختیاری ندارند. تصمیم گیرنده معاونت راهبردی ریاست جمهری است بهتر است خبرآنلاین از معاونت راهبردی مسئله را پیگیری نماید.