درحالی که فرهنگی عضو هیأت‌رئیسه مجلس پیش‌بینی کرده طرح سؤال از رئیس‌جمهور «اجرایی نشود»، مطهری هم معتقد است هیأت‌رئیسه مجلس تمایلی به طرح آن ندارد.

به گزارش خبر‌آنلاین، بعد از اینکه صبح امروز عوض حیدر‌پور در تذکری به اجرایی نشدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور انتقاد کرد، فرهنگی عضو هیأت‌رئیسه مجلس اعلام کرد مجموع امضا‌های طرح سؤال از نصاب افتاده است.
به گفته وی تنها 69 امضا برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور هنوز باقی‌مانده است.به دنبال این اظهارات بود که کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس اقدام به جمع‌آوری امضا برای به جریان افتادن دوباره آن کرد،اما بادامچیان چهره قدیمی مجلس درباره پیش بیی اش از سرنوشت سوال از رئیس جمهور می گوید:احتمال اینکه امضا‌های بیشتری پس گرفته شود هست.
 رایزنی حق طبیعی دولت است
از سوی دیگر فرهنگی عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره اینکه آیا هیأت‌رئیسه اسامی نمایندگان امضا‌کننده را به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ارائه کرده تا از این طریق امضا‌ها پس گرفته شود،به خبرآنلاین ، گفت: این خبرکه هیات رئیسه  ازدو سه ماه  قبل  این کا را انجام داده صحت ندارد، البته دو سه روزی است که معاون پارلمانی در حال رایزینی با نمایندگان امضا‌کننده است و این حق طبیعی دولت است.
وی با بیان اینکه هیچ فشاری برای پس گرفتن امض ها ازسوی هیات رئییسه  نبوده است، اظهار داشت: احتمال اینکه برخی دیگر از نمایندگان هم امضا‌هایشان را پس بگیرند هست، البته این احتمال هم وجود دارد که با اضافه شدن امضا‌ها، این طرح دوباره اجرایی شود.
طرح سؤال از رئیس‌جمهور می‌تواند به معنی برخورد دو قوه باشد
این عضو هیأت رئیسه با بیان اینکه کسی مخالف حضور رئیس‌جمهور در مجلس نیست، خاطرنشان کرد: ما در گذشته مسائل حاد تری داشته‌ایم ،ولی اینکه رؤسای جمهور بخواهند به مجلس بیایند نبوده است و روش‌های دیگری هم برای طرح سؤال وجود دارد.
فرهنگی معتقد است :در شرایطی که در سطح بین‌المللی با مسائل عدیده‌ای مواجه هستیم طرح سؤال از رئیس‌جمهور می‌تواند به معنی برخورد دو قوه باشد.
 فرهنگی:سوال اجرایی نمی شود
وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید سرانجام این طرح چه خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که طرح سؤال از رئیس‌جمهور اجرایی نشود و علت اینکه قانون اساسی بر ضرورت رضایت یک‌چهارم از نماینده برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور تأکید دارد به دلیل اهمیت موضوع است.
فرهنگی گفت: برخی از نمایندگان که امضای خود را پس گرفته‌اند به این موضوع اعتراض داشتند که قرار بر این بوده تا قبل از تسلیم طرح سؤال از رئیس‌جمهور به هیأت‌رئیسه با آنان هماهنگی شود، ولی ظاهراً این اقدام انجام نشده است.
فولادگر: امضاهای ما مشروط بود
حمید‌رضا فولادگر نماینده اصفهان هم که یکی از کسانی است که امضای خود را پس گرفته است به خبر‌آنلاین درباره دلیل پس گرفتن امضایش می‌گوید: از زمانی که این موضوع مطرح شد امضای ما مشروط بر این بود که قبل از طرح آن با ما هماهنگی شود ولی این اقدام انجام نشد و ما هم تنها کاری که کردیم نامه‌ای به هیأت‌رئیسه نوشتیم و اعلام کردیم برای طرح سؤال هماهنگی صورت نگرفته است. حالا برخی این را به معنی انصراف و سؤال تلقی کرده‌اند.
مطهری: تمایلی برای  طرح سوال از رئیس جمهور نیست
علی مطهری طراح سؤال از رئیس‌جمهورهم در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین با رد این موضوع می‌گوید: هماهنگی یعنی چه؟ بنده چطور باید با 100 نفر از نمایندگان هماهنگی کنم.
وی که می‌گفت امضا‌کنندگان طرح سؤال در زمان خانه‌نشینی رئیس جمهور 12 نفر بوده‌اند، افزود: بقیه امضا‌ها مربوط به قبل و بعد از آن تاریخ است.
مطهری درباره اقدام کواکبیان برای جمع آوری امضای‌های جدید برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور هم گفت: ایشان در حال جمع‌آوری امضا هستند و از هر نماینده‌ای که مایل باشد امضا می‌گیرند.
مطهری در پاسخ به اینکه پیش‌بینی‌تان از سرانجام طرح سؤال از رئیس‌جمهور چیست، گفت: فکر می‌کنم هیأت‌رئیسه تمایلی به طرح سؤال از رئیس‌جمهور ندارد و احتمال طرح آن را ضعیف می‌دانم.
 اکرمی :غیب گو نیستم
وقتی از اکرمی یکی از امضا‌کنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور هم می‌پرسیم پیش‌بینی‌تان در مورد سرانجام این طرح چیست می‌گوید: بنده که این طرح را امضا کرده‌ام و پای آن هم هستم ولی علم غیب ندارم که سرانجام آن چه می‌شود اگر اینگونه بود که مشاور آقای مشائی می‌شدم!
عوض حیدر‌پور هم که یکی از امضا‌کنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور است در مورد سرانجام طرح سؤال به خبر‌آنلاین می‌گوید: هر چیزی قابل پیش‌بینی است، ولی مصلحت کشور این است که نقاط ابهام شفاف شود و شرایط کشور بدون ابهام باشد و مصلحت ما این است که درباره کار‌ها و وظایف خود به صورت روشن عمل کنیم.
وی رایزنی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برای پس گرفتن امضا‌ها را نیز امری طبیعی می‌داند و می افزاید: این شیوه یک روش رایج است هرچند این کار از سوی نمایندگان زیبا نیست و بهتر بود هیأت‌رئیسه اجازه دهد تا این طرح به کمیسیون‌ها برود تا اگر نمایندگان از توضیحات دولت قانع شدند دیگر نیازی نباشد که این طرح به صحن بیاید.
/212 212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    10 23
    این انصراف ها بی ربط با ترس نمایندگان از افشاگری های آقای رئیس جمهور نیست.افشاگری هایی که نمونه بارز آنرا در مناظره های تبلیغاتی سال 88 شاهد آن بودیم.
    • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
      1 0
      این دعواهای زرگری را کنار بگذارید مردم شماها راخوب می شناسند
  • دانشجو IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    3 29
    بعضی نمایندگان مجلس رسواترازآنندکه بتوانندشخصی چون رییس جمهوری مردمی رازیرسوال ببرند. نمونه اش یکشنبه سیاه دررابطه بادانشگاه آزاد.
  • شهریار IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    ما که دل خوشی از حرفهای آقای مطهری مخصوصا به دلیل نظر مخالف ایشان در مورد ایران دوستی نداریم.
  • مسعود IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    اگه نمیشه از رئیس جمهور سوال کرد پس چرا قانونشو وضع کردن؟
  • خودمونی شده IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    3 0
    عجب تحلیلگری هستید شماها!!!!!! بهتراست که همگی مشاورین رییس جمهورشوید!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    چه شده که« انلاین »و«الف »افباده انددرتبلیغ برای علی مطهری ....!!؟