رئیس فراکسیون روحانیون مجلس از طراحان طرح سوال از رئیس​جمهور است که همچنان بر امضای خود باقی است.

محمدتقي رهبر نماينده اصفهان در گفت​وگو با خبرآنلاين، با بيان اينکه تصميم گيري راجع به سرنوشت طرح سوال از رئيس​جمهور، يک اين امر داخلي مجلس است و رسانه​ها نبايد در آن دخالت کرده و به دنبال افشاي اسامي باز پس گيرندگان اين سوال باشند، گفت: اگر اين طرح نهايتا 73 امضا داشته باشد؛ طبق آيين​نامه  داخلي مجلس بايد اعلام وصول شود.
به گفته وي، طراحان سوال از رئيس​جمهور پس از ممانعت​هاي هيات رئيسه و اعلام اينکه برخي امضاهايشان را پس گرفته​اند، به دنبال اين هستند که تمامي کساني که همچنان مصر به انجام اين سوال هستند را دقيقا شناسايي کرده و اسامي را مشخص کنند.
رهبر با بيان اينکه سوالات مندرج در اين طرح از يکسال پيش از سوي علي مطهري نوشته شده و عده​اي از نمايندگان آن را امضا کرده​اند، افزود: در اين سوالات به بي توجهي دولت به مسائل فرهنگي، برخي عزل و نصب​هاي نابجا، اظهارات مسئول دفتر رئيس​جمهور و دورکاري 11 روزه آقاي احمدي​نژاد اشاره شده است.
وي با تاکيد بر اينکه سوال از رئيس​جمهور به معني تضعيف، تحقير و توهين به دولت و رئيس​جمهور نيست، ادامه داد: اين سوال، صرفا برخي مسائل را تبيين مي​کند و نشان دهنده آزادي گفتمان مجلس در مقابل دولت است.
عضو هيات داوران فراکسيون اصولگرايان در واکنش به اينکه برخي به دليل شرايط روز جهاني، امضايشان از سوال از رئيس​جمهور را پس گرفته​اند، خاطرنشان کرد: ما به شرايط جهاني کاري نداريم. مجلس مي​تواند هر زمان که لازم دانست از رئيس​جمهور يا وزرا سوال کند و اين به منزله تضعيف دولت نيست. مضاف بر اينکه اين طرح، بحث امروز نيست که با شرايط امروز سنجيده شود و از يکسال پيش مطرح بوده است.
رهبر يادآور شد که در مقطعي هيات داوران فراکسيون اصولگرايان از مطهري خواست تا ارائه اين طرح را به تاخير بياندازد اما بعد از دورکاري رئيس​جمهور ديگر با اجرايش مخالفتي نکرد. از اين رو هيات داوري به او اجازه داد که اين سوال را پيگيري کند.
نماينده اصفهان با اعتقاد بر اينکه مسائل خارجي زير سايه حضور ملت قابل حل است، ادامه داد: ما در مقابل بيگانگان که با هم اختلاف نظري نداريم. اما دربرابر مسائل داخلي بايد پاسخگو باشند. اين کار صرفا نوعي بحث و توضيح خواستن است ولي بيخود برخي آن را بزرگ مي​کنند. اين طرح سوال از رئيس​جمهور است، استيضاح و عدم کفايت سياسي نيست. مطمئنا توضيحات ايشان مي​تواند بسياري از ابهامات را رفع کند.
وي در پايان گفت: خارجي​ها در هيچ شرايطي با ما راه نمي​آيند، بنابراين نبايد کارهايمان را معطل اظهار نظرها يا سوء استفاده​هاي آنان بکنيم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    3 1
    البته برای نورچشمیها یک کم دردناک هست.