مهر نوشت:

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سئوال از رئیس جمهور "تابو" نیست گفت: اگر بار دیگر 74 امضا برای طرح سئوال از رئیس جمهور مطرح شود باید مسیر قانونی آن ادامه یابد.
سید شهاب الدین صدر در حاشیه همایش بیداری اسلامی که شامگاه چهارشنبه در مسجد صاحب الزمان(عج) پاکدشت درباره متوقف شدن طرح سوال از رئیس جمهور توضیحاتی ارائه کرد.
اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
*سئوال از احمدی نژاد 101 امضا داشت و در چند هفته گذشته حدود 30 امضا پس گرفته شد که همگی به صورت مکتوب به هیئت رئیسه نامه نوشتند که براساس قانون و آیین نامه مجلس حداقل باید یک چهارم مجلس(74 نفر) تقاضا می کردند لذا به زیر حد نصاب رسید و به همین دلیل از دستور کار خارج شد.
 *کسانی که امضاها را پس گرفتند اعلام کردند که شرایط خاص در زمان امضا بود و آن زمان که مدتی رئیس جمهور خانه نشین شد مدنظر بوده و حالا تمام شده است.
 * من وقتی سئوال از رئیس جمهور مطرح شد گفتم که باید طبق روال قانونی و در صورت به حد نصاب رسیدن امضاکنندگان مطرح شود و نباید این قضیه خیلی حاد شود.
 * درست است که سئوال از رئیس جمهور سابقه نداشته ولی ممکن است تعدادی از نمایندگان نسبت به عملکرد رئیس جمهور انتقادات زیادی داشته باشند؛ افرادی که می خواهند باید سئوال کنند تا فرصتی ایجاد شود که رئیس جمهور هم بتواند در زمان مقرر و قانونی پاسخ آنها را بدهد؛ اگر قانع شدند که هیچ ولی اگر قانع نشدند می توانند پیگیریهای قانونی بعدی را انجام دهند.
 *اگر نمایندگان بخواهند سئوال کنند راهشان بسته نیست اما آنچه که مسلم است در کشور باید ببینیم مسائل اصلی و اساسی کشور چیست.
 مشکل اصلی مردم این موضوعات نیست
 * من فکر می کنم مشکل اصلی مردم این موضوعات نیست. ضمن اینکه نمایندگان به وظایف قانونیشان عمل می کنند و ما هم به آنها حق می دهیم اما رسانه ها باید مسائل کشور را به سمت آرمش و وحدت ببرند تا پایه های نظام مستحکمتر شود.
 * هر چقدر از چالش بین قوا پرهیز شود و مجلس و دولت و قوه قضائیه با هم در جهت رفع مشکلات کشور تدبیر کنند به طور حتم مؤثر است و همین جلسات سران قوا که بعد از بیش از یک سال وقفه چند ماه است منظم شده و باعث امیدواری و دلگرمی مردم است.
 * برداشت من این است که در کشور باید بیشترین هماهنگی بین قوا باشد و دولت و مجلس با قوه قضائیه هماهنگی لازم داشته باشند چون مشکلات کشور در زمان کوتاهتر حل می شود اما اگر تقابل و درگیری باشد حتماً مشکلات بیشتری در کشور ایجاد می شود.
 * برداشت ما این است که مقام معظم رهبری هم نظرشان بر تعامل و هماهنگی بیشتر قوا و وحدت در حل سریع مشکلات مردم است و تلاشمان در مجلس این است که این اختلافات به سرعت حل شود.
 * در حال حاضر با توجه به شرایط دنیا، مسائل بسیار مهمی وجود دارد. فرمایشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه راجع به جهتگیریهای اصلی کشور به خصوص سال جهاد اقتصادی یکی از آنهاست که باید همه مسائلی که در کشور است در جهت شکوفایی اقتصادی باشد.
 استعفای مطهری  
* قبول یا رد استعفای وی بسته به نظر نمایندگان است ولی بعید است که این استعفا در صحن علنی مجلس رأی بیاورد.
 * چون مطهری گفته بود که چرا جلوی سئوال گرفته شده و به همین دلیل استعفا داده ولی حالا وضع سئوال مشخص شده این استعفا معنایی ندارد. 
*مطهری انتقادهایی دارد که ممکن است نماینده های دیگر نیز این انتقاد را داشته باشند ولی فقط چند ماه از عمر مجلس هشتم باقی مانده و به مطهری که فرزند فرد شاخصی است و شهید مطهری مورد علاقه مردم است توصیه می کنیم که ایشان هم چند ماهی صبر و حوصله پیشه کرده و به وظایف قانونی اش عمل کند.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    11 2
    " آنچه که مسلم است در کشور باید ببینیم مسائل اصلی و اساسی کشور چیست." یعنی چه چیز میتونه از این مهمتر باشه؟ اختلاس رو که فعلا باید بیخیال شد. این هم که اینجوری پس مهمترین مساله کشور حتما میشه آنجلیا جولی و سلحشور