از میان 100 نفری که طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کرده بودند، به گواه هیات رئیسه و تایید طراحان، 30 نفر امضایشان را پس گرفته‌اند.

به گزارش خبرآنلاين، به جز مرحوم حسين اسلامي نماينده ساوه كه براي اصرار بر برگزاري سوال از رئيس جمهور در قيد حيات نيست، سه نماينده ديگر علنا اعلام كرده اند كه امضايشان را پس گرفته اند. اما 26 نماينده ديگر سكوت پيشه كرده‌اند و تا كنون اسامي شان افشا نشده است.
در اين ميان، سه نماينده منصرف از طرح مذكور با ادله مختلفي اين كار را كرده اند.
عبدالرضا ترابی نماينده اصولگراي گرمسار با بيان اينكه طرح سوال از رئيس‌جمهور را در آن 11 روز دور کاری و مقاومت رئیس​جمهور در مقابل فرمان رهبری، امضا کرده بوده، به خبرآنلاين گفت: بعد از بازگشت آقای احمدی​نژاد به دفترشان امضایم را پس گرفتم. پس از رفع آن مشکل و اینکه رهبری خواستار باز گرداندن آرامش به کشور شدند، دیگر نیازی به پیگیری سوال از رئیس​جمهور ندیدم.  
اما نورالله حیدری نماينده اصولگراي اردل و فارسان دليل ديگري براي بازپس گيري امضايش از اين طرح داشت. او كه مي گفت علت این تصمیمم رعایت مصالح نظام، توجه به توصیه​های رهبری و تعامل با دولت بود، ادامه داد: در حال حاضر سوال از رئیس​جمهور بهره لازم را ندارد و وزن و بار سیاسی​اش بیشتر شده است. به رغم بی​مهری​های دولت، مجلس باید همراهی بیشتری با دولت بکند. آثار فرامرزی سوال از رئیس​جمهور برای کلیت نظام مناسب نیست.
در اين ميان حميدرضا فولادگر نماينده اصفهان از منظر ديگري به مخالفت با اصرار بر طرح سوال از رئيس جمهور پرداخت. او به خبرآنلاين گفت: از زمانی که طرح سوال از رئیس​جمهور مطرح شد امضای ما مشروط بر این بود که قبل از طرح آن با ما هماهنگی شود. ولی این اقدام انجام نشد و ما هم تنها کاری که کردیم نامه‌ای به هیأت‌رئیسه نوشتیم و اعلام کردیم برای طرح سؤال هماهنگی صورت نگرفته است. حالا برخی این را به معنی انصراف و سؤال تلقی کرده‌اند.
براي اطلاع از موضع نمايندگاني كه همچنان بر طرح سوال از رئيس جمهور اصرار دارند، اينجا را بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =