فارس نوشت:

علی‌اکبر ولایتی امروز در نشست "بیداری اسلامی" که در سرای روزنامه‌نگاران ایران نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد با اشاره به شاخصه‌های بیداری اسلامی و بیان مرز‌بندی بیداری اسلامی با بهار عربی اظهار داشت: موضوع بیداری اسلامی مسئله اصلی جهان اسلام است و برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز بیداری اسلامی، این مسئله از اولویت اول برخوردار است.
اهم سخنان مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب را در ادامه بخوانید:
  • معنای بیداری اسلامی بازگشت به ارزش‌های اسلامی است و در جهان اسلام به طور عام و در جهان عرب به طور خاص، خواسته اصلی مردم پس از سرخوردگی از نحله‌های مختلف این است که به ارزش‌های اسلامی و خویشتن اسلامی خود باز گردند.
  • هر نظامی در منطقه می‌خواهد این حرکت‌ها را به نفع خود مصادره کند اما اگر بخواهیم در خصوص این موج حرکت قضاوت کنیم باید ببینیم در صحنه چه اتفاقی رخ داده است؛ باید ببینیم در میدان التحریر مصر چه کسانی در صحنه بودند و چه شعارهایی داشتند.
  •  انقلاب‌های منطقه از کشور تونس آغاز شد و در انتخابات اخیر این کشور نیز اسلام‌گرایان اکثریت آراء را از آن خود کردند. آنچه که در صحنه بین‌الملل تبلیغ می‌شود، منعکس‌کننده واقعیت‌های صحنه در منطقه نیست.
  • آن چه از اخبار بر می‌آید و براساس شناختی که از سوریه و صحنه بین‌الملل داریم این است که در سوریه حتما نیاز به اصلاحاتی بوده که البته اخبار حکایت از آن دارد که حکومت سوریه در پی آن است.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که ماهیت حکومت سوریه با ماهیت حکومت‌های مانند مصر، تونس و لیبی متفاوت است؛ سوریه در سال‌های گذشته و از سال 1967 در خط مقدم ایستادگی در مقابل اسرائیل قرار داشته است و این ویژگی را تاکنون حفظ کرده است.
  • در طول سال‌های پس از جنگ ‌جهانی دوم، کشور سوریه تنها کشوری بوده است که در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار داشته و در این مدت هیچ سازشی نیز نکرده است. غربی‌هایی که مخالف ساقط شدن حکومت‌هایی مانند حکومت حسنی مبارک و رژیم قذافی بودند اما در خصوص سوریه موافق ساقط شدن نظام حاکم بر سوریه بودند و در این مسیر سوریه را محاصره می‌کنند و از لبنان به دست مخالفین سوریه اسلحه می‌رسانند.
  • دوستان در وزارت خارجه فعالیت و تلاش خود را دارند و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل جهانی توسط مقام معظم رهبری اعلام شده و روشن است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =