صدور مجوزهای بهداشتی برای محصولات دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از صدور مجوزهای بهداشتی برای محصولات دو کارخانه دانش بنیان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر رضا محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: با تسهیل صدور مجوزهای بهداشتی برای فعالیت واحدهای دانش بنیان، امسال یک واحد دانش بنیان تولید محصولات ضدعفونی کننده سطوح و ضدعفونی کننده سبزیجات خوارکی موفق به اخذ مجوزهای بهداشتی از معاونت غذا و دارو استان شد.

وی افزود: همچنین یک واحد دانش بنیان دیگر در تولید محصولات غذایی بر پایه غلات در استان چهارمحال و بختیاری در آستانه اخذ مجوزهای بهداشتی برای شروع تولید است.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای بهداشتی برای این واحد های فعال در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی، رونق تولید و اشتغالزایی در استان را به دنبال دارد.

وی در تشریح مراحل اخذ مجوزهای بهداشتی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان پس از ثبت درخواست در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بدون نوبت مورد بازدید ناظران اداره نظارت بر مواد غذایی قرار گرفته و پس از تایید استاندارهای مورد نیاز پروانه مسئول فنی واحد تولیدی، ‌ پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی ساخت صادر می‌شود.

وی یادآور شد: پس از شروع فعالیت واحد تولیدی بازدید یهای سرزده بر اساس نمره ارزشیابی PRPS انجام می شود.

دکتر محمدی افزود: با توجه به تسهیل امور مرتبط با واحد و کارخانجات دانش بنیان در بدو شروع فعالیت این واحدها، دارا بودن حداقل فضای فیزیکی اختصاص یافته از شرکت پارک علم و فناوری و انعقاد قرارداد با آزمایشگاه های همکار مورد تایید وزارت بهداشت به مدت یک تا دو سال تا فراهم شدن احداث آزمایشگاه در واحد مربوطه مورد موافقت قرار می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =