24 آنلاین نوشت:

اکران عمومی آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در حالی همچنان با ابهام روبروست که انتشار یک نقل قول کذب، عامل اصلی توقیف «گزارش یک جشن» و بهانه‌ای برای مسئولان مربوطه و عدم پاسخگویی صحیح شده است.
با وجود رایزنی‌های متعدد با مسئولان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی نهادهای ذی‌ربط دیگر در کنار انجام اصلاحیه‌هایی در فیلم، در خصوص رفع مشکل اکران آخرین فیلم حاتمی‌کیا که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز نمایش داده شد، اکران این فیلم همچنان در تعلیق است.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، انتشار یک نقل قول کذب، عامل اصلی «توقیف پنهان» این فیلم و عدم اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص مشکلات فیلم شده است.

گفته می‌شود «چندی پیش یک مقام عالی رتبه پس از تماشای این فیلم به شدت از آن انتقاد کرده است و آن را بسیار بد توصیف کرده است!» و همین انتقاد مانع از اکران عمومی فیلم «گزارش یک جشن» شده است.
پیگیری‌های خبرنگار «24» نشان می‌دهد این نقل قول کذب بوده و آن مقام مذکور این فیلم را تماشا نکرده و درباره آن هم نظری نداده است.
نکته قابل تامل، عدم تکذیب این شایعه و نقل قول کذب و جلوگیری از انتشار آن در محافل مختلف از سوی برخی مسئولان ارشاد است که گویی با وجود چنین شایعه‌ای، از پاسخگویی صریح و پاسخ به انتقاد متولیان فیلم و مطبوعات به راحتی شانه خالی می‌کنند و فشارهای حاشیه‌ای بر اکران این فیلم را با همین نقل قول از سر خود باز می‌کنند.
با این حال سرنوشت اکران «گزارش یک جشن» همچنان در هاله‌ای از ابهام است، فیلمی که به اعتقاد بسیاری، نگرانی‌های برخی چهره‌های غیر سینمایی و سیاسی در خصوص بازتاب‌های آن در جامعه را ندارد و عدم اکران آن بیشتر به نوعی تسویه حساب سیاسی با ابراهیم حاتمی‌کیا و برخی مواضع او در خصوص اتفاقات یکی دو سال گذشته است.
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =