ایبنا نوشت:

فیلمنامه «چشمانی به رنگ زیتون» نوشته حامد محمدی در قالب کتاب از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شود. داستان این فیلم‌نامه در حاشیه جنگ 33 روز رژیم صهیونیستی علیه لبنان شکل می‌گیرد.


محمدی با بیان اینکه در این فیلمنامه نگاهی متفاوت به جنگ داشته است اظهار کرد: این درام با نگاهی متفاوت نوشته شده و در آن از تیر، ترکش، توپ و تانک خبری نیست. فضای ظاهری تمام فیلمنامه‌هایی که برای نوشتن سفارش می‌شد مرتبط با همین محدوده و مبحث بود و به سمت شعاری شدن می‌رفت.

 

وی افزود: طرح اولیه فیلمنامه «چشمانی به رنگ زیتون» متعلق به پدرم «منوچهر محمدی» است؛ وقتی طرح یک صفحه‌ای او را خواندم علاقه‌مند شدم به آن بپردازم و فیلمنامه بنویسم.

محمدی با بیان اینکه محتوای «چشمانی به رنگ زیتون» شعاری نیست و حرف‌های عمیقی در آن نهفته است، ‌افزود: تحقیقات فیلمنامه هفت ماه وقت برده است. منابع فارسی در این زمینه فقط محدود به آرشیوی از روزنامه‌ها می‌شد. برای نوشتن فیلمنامه تعداد زیادی فیلم دیدم و از کتاب‌هایی که در این زمینه به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده استفاده کردم.

این فیلمنامه نویس متعهد اظهار کرد: تمام اتفاقات این فیلمنامه در لبنان رخ می‌دهد، به همین دلیل ساخت فیلم آن هزینه بالایی دارد و نیازمند حمایت مراکز دولتی،چون بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری است. به این دو مرکز نیز پیشنهاد ساخت فیلم را دادم، حوزه هنری تمایل نشان داد و یک شورا متشکل از کارشناسان ایرانی و لبنانی متن را تصویب کردند ولی هنوز نتیجه قطعی مشخص نیست.

 

وی گفت: فیلمنامه «چشمانی به رنگ زیتون» از سوی انتشارت کتاب نیستان روانه بازار کتاب خواهد شد.

محمدی با اشاره به اهمیت جایگاه فیلمنامه‌نویسی، تاکید کرد: در عرصه کتاب همیشه جای خالی فیلمنامه حس می‌شود، بویژه در شهرستان‌ها و شهرهایی که پی‌گیر مطالعه فیلمنامه‌اند. خوشبختانه انتشارات کتاب نیستان در زمانی که ناشران دیگر به چاپ فیلمنامه‌های خارجی اهمیت می‌دهند، فیلمنامه‌های فاخر ایرانی را منتشر می‌کند.

 

این نویسنده اکنون مشغول نوشتن فیلمنامه سریال 13 قسمتی «گردان نور» با رگه‌هایی طنزآمیز برای شرکت «سیما فیلم» است که تولید این سریال فروردین سال آینده کلید می‌خورد. وی به تازگی مجموعه «پدرها عاشق می‌شوند» حاوی 101 شعر هایکو را برای چاپ به انتشارات کتاب نیستان سپرده است.

 

ار محمدی پیشتر فیلمنامه «طلا و مس» چاپ شده است. این فیلم به کارگردانی «همایون اسعدیان» و تهیه‌کنندگی «منوچهر محمدی» با بازی بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، رضا رادمنش و مهران رجبی در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.
291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =