زلزله ویرانگر ترکیه که یکشنبه گذشته شهر وان را لرزاند تا کنون نزدیک به 600 قربانی گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ورد بولتن، ستاد مدیریت بحران دفتر نخست وزیری ترکیه اعلام کرد: شمار تلفات زلزله 7.2 ریشتری ترکیه به 596 کشته رسید. این در حالی است که 4 هزار و 152 نفر هم مجروح شدند.
به گفته مقامات این ستاد، تلاش های برای جستجو و نجات در مرکز شهر وان به پایان رسیده، اما تلاش های امدادی در دو نقطه از شهر ارسیس ادامه دارد.
همچنین خبرگزاری فرانسه، از قول بشیر آتالای، معاون نخست وزیر ترکیه نوشت: تاکنون231 نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

 

پنج محموله کمکهای ایران آماده ارسال به وان ترکیه است 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه از آماده بودن پنج محموله کمکهای جمهوری اسلامی ایران برای ارسال به منطقه زلزله زده شرق ترکیه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر آقایی بعد از ظهر یکشنبه در جریان دیدار با نماینده مردم وان در مجلس ملی ترکیه گفت: ایران پنج محموله شامل چادر، پتو، سوخت، آب معدنی و مواد غذایی آماده ارسال به ترکیه داشته که در صورت اعلام نیاز مسئولان این کشور به منطقه زلزله زده ارسال می شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه با اشاره به اینکه تا کنون چهار محموله کمکهای امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده استان وان ترکیه ارسال شده است، اظهار داشت: این محموله شامل 812 تخته چادر، چهار هزار پتو و شش هزار لیتر مواد سوختی بود. وی اظهار داشت: این محموله با حضور هیئت پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران و گروه دوستی ایران و ترکیه و نمایندگان وان درمجلس ملی ترکیه تحویل ستاد مدیریت بحران منطقه زلزله زده ترکیه شد .
حیدری معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم در جریان این دیدار گفت: با ارسال این محموله، تا کنون یک هزار و 484 تخته چادر، هشت هزار و 150 پتو، دوهزار و 500 بسته غذایی، چهار هزار و 800 بطری آب معدنی و 61 کیسه خواب تحویل زلزله زدگان ترکیه شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =