ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* العربیه *
ادعای واهی العربیه درباره سخنانی منسوب به رهبر معظم انقلاب
سایت فارسی العربیه در خبری به نقل از یکی از سایت‌های ضد انقلاب نوشت: آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید قم چند ماه پس از انتخابات به دیدار آیت الله خامنه ای رفت. آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد اما آیت الله خامنه ای در پاسخ این مرجع تقلید که با ویلچر به دیدار وی رفته بود سخنانی به این مضمون گفت: "شما در زمان امام راحل عظیم الشان رئیس شورای عالی قضائی بودید و من رئیس جمهور. در آن زمان که متولی قوه قضائیه شما بودید به دستور رهبر فقید انقلاب مخالفان نظام اعدام می شدند. اکنون من دستور نداده ام مخالفان نظام را اعدام کنند، آنها را فقط زندانی کرده اند، حالا شما به این هم اعتراض می کنید؟"
* دویچه وله *
آمریکا ایرانیان را حمایت می‌کند، و نه هدایت
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سخنان هیلاری کلینتون درباره عدم درخواست کمک "جنبش سبز" از آمریکا می‌گوید، «مردم باید پیشگام باشند؛ با این همه، ما می‏خواهیم از مردم حمایت کنیم، نه هدایت، بلکه حمایت.» الن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا، ایجاد سفارت مجازی آمریکا در تهران را راهی برای کمک به ایرانیان می‌خواند.
پیش از این هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با دو رسانه فارسی‌زبان از تاسیس سفارتخانه مجازی آمریکا در ایران خبر داده بود. هیلاری کلینتون، دلیل عدم حمایت کافی دولت آمریکا از "جنبش سبز" را عدم درخواست حمایت از سوی رهبران این جنبش در آغاز اعتراضات دانسته بود.
* صدای آمریکا *
تهدید احمدی نژاد باعث به تعویق افتادن سوال از رییس جمهور شده است
با اینکه برخی از نمایندگان مجلس می گویند طرح سوال از رییس جمهوری ایران حد نصاب لازم را دارد ، اما به گفته آنها، وجود برخی فشارها موجب شده که این طرح از سوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی رسما اعلام وصول نشود.
منابع خبری می گویند بخشی از فشار بر مجلس بخاطر اسنادی است که محمود احمدی نژاد علیه مخالفان خود جمع آوری کرده و به استناد آنها ، به افشاگری علیه مخالفان تهدید کرده است.
اظهارات صدای آمریکا در حالی است که طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس اجرایی شده است.
* بی بی سی *
بی بی سی: سوء استفاده 100 میلیون تومانی بسیج از دانشجویان صنعتی شریف به شیوه هرمی
بی بی سی درخبری مدعی شد:منابع دانشجویی در ایران خبر می‌دهند که چند نفر از دانشجویان با استفاده از شیوه های شرکت های هرمی حدود 100میلیون تومان از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه جمع آوری کرده اند و بعد از شکایت بعضی از مال باختگان، این مسئله در کمیته انضباطی این دانشگاه در حال پیگیری است.
یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به بی بی سی فارسی گفت: افراد متخلف از دانشجویانی بوده اند که از طرف دانشگاه به عنوان "پشتیبان" دانشجویان ورودی جدید انتخاب شده بودند.
بر اساس طرح پشتیبان که از ابتدای سال تحصیلی 1386 در دانشگاه صنعتی شریف رسما آغاز شده، مسئولان دانشگاه برای هر چند نفر از دانشجویان ورودی جدید، یکی از دانشجویان سال بالاتر را به عنوان پشتیبان تعیین می کنند که این فرد، در مسائل درسی و دانشگاهی به دانشجویان تازه وارد کمک کند.
رسانه دولتی انگلیس مدعی شده است بیشتر این پشتیبانان، از جمله افراد متخلف، از دانشجویان نزدیک به بسیج دانشجویی و دیگر گروه های مذهبی دانشگاه هستند.
212219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181084

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =