روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«گزارش کمیسیون اصل 90 لازم اما ناکافی» نوشت:

*روز گذشته سرانجام و پس از حدود یک ماه از انتشار گسترده خبر تخلف مالی بی‌سابقه در نظام اقتصادی کشور، گزارشی از روند وقوع این تخلف و تقصیرات و قصورهائی که منجر به بروز چنین سوءاستفاده بزرگی شده است توسط کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در صحن علنی خوانده شد.
*نفس این عمل یعنی رسیدگی به چنین تخلف بزرگی در نظام اقتصادی ایران، تهیه گزارش از عوامل مقصر و حامیان آنان و ارائه گزارشی به افکار عمومی از تریبون مجلس شورای اسلامی، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
*حال که به استناد گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس، معاونان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در وقوع این تخلف به علت کوتاهی در انجام وظائف، مقصر هستند، آیا باید به برکناری مقامات میانی بسنده کرد یا شایسته این است که پیگیری‌ها تا سرچشمه‌های تخلفات دنبال شود؟
*آنچه در این زمینه مهم است اینست که همچون بسیاری از موارد گذشته، دانه درشت‌ها از تعقیب و مجازات مصون نمانند که اگر چنین شود افکار عمومی بهیچوجه قانع نخواهد شد. از نظر مردم، مجازات یک دانه درشت از تعقیب و مجازات یکصد نفر از عناصر دون پایه و میانی مهم‌تر و مؤثرتر است.
*ماجرای فساد عظیم بانکی و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در عین حال که موجب نگرانی شده، فرصت مناسبی نیز برای مسئولان فراهم کرده تا با برخورد قاطع و بی‌ملاحظه با عناصر اصلی، کارائی نظام جمهوری اسلامی را در مبارزه با فساد و سالم سازی جامعه به اثبات برسانند.
/212217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =