پیشرفت خیره‌کننده‌ خودروسازی که ۳۰ سال بعد از ایران خودرو شروع کرد!/ عکس

در روز ۲۴ سپتامبر، چری تصویر رسمی از شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی Fengyun T۱۱ را منتشر کرد که دومین مدل از سری جدید NEV (خودروی برقی جدید) است. در همان زمان، چری اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ شش خودروی جدید را روانه بازار خواهد کرد.

امیرمسعود عابدین: پیش‌تر در ۱۷ سپتامبر، Car News China گزارش داد که چری سری Fengyun را برای تمرکز بر NEV‌ها بازگردانده است. سری فنگیون در همان سطح سری Tiggo، Arrizo و Tansuo قرار خواهد گرفت. اولین مدل از این سری جدید، سدان پلاگین هیبریدی A۹ است.

پیشرفت خیره‌کننده‌ خودروسازی که ۳۰ سال کوچکتر از ایران خودرو و سایپاست!/ عکس

Fengyun زمانی یکی از مدل‌های کلاسیک چری در اوایل تاسیس این برند بود. در دسامبر ۱۹۹۹، سدان Fengyun برای اولین بار از خط تولید خارج شد. در عین حال، از آنجایی که چری مجوز ساخت خودرو را نداشت، این سدان تنها به عنوان تاکسی قابل استفاده بود.

بد نیست بدانید که ایران‌خودرو و سایپا در اوایل دهه ۱۳۴۰ شمسی در ایران تاسیس شدند.

پیشرفت خیره‌کننده‌ خودروسازی که ۳۰ سال کوچکتر از ایران خودرو و سایپاست!/ عکس

دو سال بعد، چری با سایک همکاری کرد تا سدان فنگیون را با نام SAIC-Chery با قیمت ۱۲ هزار دلار در بازار خودروی چین عرضه کند. در همان سال ۲۸ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد و در سال بعد به عدد ۵۰ هزار دستگاه رسید. تا سال ۲۰۰۳، حجم فروش تجمعی این خودرو به ۱۰۰ هزار دستگاه رسید. با این حال، این مدل در سال ۲۰۱۶ توقف تولید شد.

بیشتر بخوانید:

پیشرفت خیره‌کننده‌ خودروسازی که ۳۰ سال کوچکتر از ایران خودرو و سایپاست!/ عکس

در اولین تصویر رسمی، این خودرو دارای نمای جلویی بسته، دستگیره‌های در مخفی و ستون‌های B ،C و D، برای ایجاد جلوه سقف معلق سیاه شده‌اند. چهره جلویی با نوارهای LED افقی کوتاه در هر طرف، یک نوار چراغ جلو و آرم سری Fengyun که در مرکز قرار گرفته است، روشن می‌شود. علاوه بر این، رینگ‌های چند پره بزرگ آن، اسپرت بودن خودرو را بیشتر می‌کند. گفتنی است Fengyun T۱۱ به آینه‌های بغل دیجیتال و فناوری لیدار روی سقف نیز مجهز شده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که خودروی جدید دارای عملکردهای پیشرفته کمک رانندگی باشد.

به گفته چری، نسخه تولیدی T۱۱ به طور رسمی در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. چری به تدریج در حال گسترش بازار NEV هاست. در حال حاضر چری دارای برندهای زیر است: Chery New Energy ،Exeed، Jetour و iCAR. طبق برنامه این شرکت، در مجموع شش مدل تحت سری Fengyun تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

کد خبر 1817535

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 31
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    146 4
    شرکت خودرو سازی چری حدفش پیشرفت کشورشون است وبا اروپا وآمریکا ژاپن رقابت میکنه ولی خودروسازان کشورمان ایران حدفش در ایران رقابت‌ با شهرستانهای ایران روستاهای ایران است وکمی هم با کشورهای جهان سوم که از کشور خودمان عقبتر هست که حتا ماشین پلاستیکی هم نمیتونه بسازه رقابت میکنه ودر پی اینه که چطوری خودروی آشغال بتون تحویل ملت ایران بده وپول خوبی هم بگیره چه انتظاری هست تا مسعول با کفایتی پیدا نشه وتا ملت هم به خریدن می‌کنند ازاین بهتر.. ن میشه و ن خواهد شد
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      157 1
      دلیلش اینه که آنها پیشرفت صنعت شون و رفاه مردم شون را اولویت قرار داده اند. اینجا خودروسازان سود و منفعت شخصی و گروهی و حزبی براشون اهمیت داره و بس. سود شون هم در جنس آشغال تولید کردن هست نه جنس با کیفیت
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      در ایران ما گرفتار کسایی هستیم که برجام پاره میکنند وکاسب تحریم هستند واز انحصار خودروساز ناکارآمد و غیر اقتصادی سواستفاده میکنند.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      9 4
      تفاوت در.....
    • ساکت IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      59 8
      اگه با همین برنامه‌ها و با همین سرعت در خودروسازی و صنعت به پیش بریم، در صورتی که همه کشورها صبر کنند و در همین وضعیتی که هستن ثابت باشن و منتظر ما بمونن، شاید سه هزار سال دیگه به کره، و سیصد هزار سال دیگه به غرب برسیم. البته این نهایت خوشبینی است. البته اگه واقع گرا باشیم، ما با سرعت پراید داریم دنده عقب میریم! یعنی هیچگاه به اونا نمی رسیم.
    • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      14 2
      دقیقا ،،،
    • مهربان توسی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      23 3
      رانت انحصار مافیا و.... خودروساز نمی‌آورد حمایت در رقابت است نه افزایش تعرفه واردات خودرو و ....
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      49 2
      درود حرف حساب کیه بفهمد.
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    71 3
    ایران خودرو سایپا خیلی پیشرفت کردند شما جرات نمی کنه خودرو خودت را ببری برای سرویس ولی قبلا ها میشد مردم نوبت میکرفتند و میرفتند کارشان انجام میشد این یعنی پیشرفت ، حرف هم بزنی میکن تحریم هستیم حرف بزنبم میگن ماشین گارانتی است ولی قطعه نداریم نتیجه گارانتی است و‌خودرو مونتاژ کن جدید هم همین را در بساط دارد و خودرو میخوابه تا قطعه ای حاضر گردد ، مدیریت دولتی و حمایت آن همینه
  • رامین IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    اگر شرکت ایران خودرو همچنان در اختیار برادران خیامی و با نام ایران ناسیونال باقی می ماند امروزه در میان معتبرترین برند جهانی در صنعت اتومبیل سازی بود
  • سجاد ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    86 6
    آخ برادر درد دل منو روشن نکن صنعت لوس ایران
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    63 6
    طبیعتا همانطور که رشد اقتصادی چین را نمی شود با ایران مقایسه کرد , مقایسه رشد خودروسازی دو کشور هم بصورت مستقل امکان پذیر نیست تفاوت اینجاست که اقتصاد طی 30-40 سال گذشته الویت اول دولتمردان چین بوده ولی در کشور ما نبوده , همین ....
  • اسحاق نیوتن IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    57 6
    من فکر میکردم سمند خودروی ملی ما هست!
  • م.ا AE ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    84 4
    خودروسازی ایران با این روش و مدیریت شکست خورده است و چنانچه اصلاح نشود محکوم به نابودی است
  • ایرانی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    92 2
    بی کفایتی مدیران در تمامی عرصه ها مشهود است.
  • هادی غفوری IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    76 10
    چون اون تولید کنندگان غرب زدە دزد ندارن .....
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      63 2
      درود وصد درود تا دزدی واختلاص وبی کفایتی تو این مملکت رواج دارد هیچ چیز درست نمیشود حیف پول که برای ماشین ایرانی بخدا قسم که بیشتر درامدم خرج ماشین ایرانی که دارم میشد تف تف تو ماشین ایرانی وسازنده اش.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    61 2
    تا زمانیکه رانت دولتی دو خودرو ساز دولتی بگیرند بدتر میشه خودروهایشان بهتر نمیشه....
  • محمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    38 5
    اشغال سازها
  • حسن GB ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    68 6
    سرمونو مثل کبک کردیم تو برف و پیشرفت هیچگدام از کشورها ی جهان حتی همسایه های خودمان را نمیخواهیم ببینیم.
  • احمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    47 1
    چراماادعای خودروسازی میکنیم؟ماسرهم کن هستیم باصطلاح مونتاژ کار.ماهایمامیسازیم ولی چند قطعه از هزاران قطعه آن راتولیدمیکنیم؟یک لاستیک چاکدار ساده جلوبندی هایماواردمیشود!درحالیکه طراحی وغالبگیری وتولیدومواداولیه باسودش شاید ده هزارتومان تمام شود.ولی این لاستیک چاکدار هرعدد۲۵۰هزارتومان درایساکو بفروش می‌رسد.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 1
    چند تا از این مدیرها و مسئولین ما را ببرن 200 سال عقب میافتن
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    9 1
    عالی
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    26 2
    اگر دولت به خودرو ساز ایرانی می‌گفت تا زمانی که خودرو با کیفیت روز تولید نکنی اجازه تولید و فروش بهت نمی‌دم اینطور نمی‌شد ولی چی بگیم که همشون دستشون تو یه کاسه هست به هم نان قرض می‌دهند و هزاران چیز دیگر
  • مریم IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    22 3
    اونا خودروسازیشون دست مافیای قدرتمند داخلی نیست
  • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 42
    چرا ما ایرانیا اینقدر متوهم هستیم ؟؟ پیکان ... مونتاژ هیلمن هانتر مدل 1966 شرکت تالبوت بود که در سال 1968 در ایران راه افتاد .. چی میبافین برای خودتون ؟؟؟ تولید خودرو ... تولید خودرو .....
  • رمضان پارسا فرهنگی بازنشسته IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 1
    مجلس ودولت آنها دنبال نفع شخصی نمی باشن
  • محسن IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    35 5
    خواهشاً خودرو نسازی تورو خدا نسازی هیچ مشکلی پیش نمیاد شاید اتفاقاً به مردم کمک هم می‌کنی تورو خدا نسازی
  • US ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    52 1
    دلیل پیشرفت شان سخت کوشی ،رضایت مشتری وکیفیت خوب هست نه فقط خالی کردن جیب مردم به هر قیمتی
  • میلاد IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    6 2
    اونجا چین هست
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    15 1
    تا زمانی که مونتاژ رو به نام تولید داخل به مردم قالب میکنند اوضاع همینه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    58 2
    ما هم میرسلیم رو داریم
  • US ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    9 2
    هدف سود باد آورده است؟
  • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    9 2
    موضوع اینست که آنها صنایع بالا دستی و پایین دستی بسیار قویتری از ما دارند و میتوانند هر سال کل پلت فرم را تغییر داده و کلا" اتومبیلی جدید طراحی بکنند و بسازند .
  • شاهرخ US ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    12 1
    خودرو سازهای ما کار خوب بلد نیستن اگر هم انجام بدن برای بار اول بعدش شروع می کنن به کم کاری وبالا بردن قیمت وانحصارطلبی
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    11 0
    انها فکرشون تولید خودرو باکیفیت بیشتر اینجا ساخت خودرو با سود بیشتر فرقش اینه
  • حامد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 1
    تو هیچ زمینه ای نمیشه ایران و چین رو باهم مقایسه کرد.اقتصاد دوم جهان و ایران :))
  • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    8 0
    عدم ارتباط با کشورهای صنعتی و پیشرفته غربی ممانعت از ورود خودروهای خارجی درجه یک در نتیجه نداشتن رقیب خودرو های داخلی و تدریجا کاهش کیفیت و افزایش قیمت وعدم سرمایه گذاری در خودرو سازی و،و،و، موجب پس رفت خودرو سازی کشور شده است متاسفانه کماکان ادامه دارد
  • فرفری IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 3
    اگه ماشینهای تولیدی بدر نمیخورد ملت همیشه در صحنه نمیزدن تو سرشون که چهار تا چهار تا به نام تموم افراد خانواده ثبت نام کنند۔۔همون مسول سایپا خوب گفت که اگه پراید بدرد نمیخوره چرا این همه متقاضی داره ۔۔
  • صادق IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 0
    خودروسازی در ایران ابزاری برای خالی کردن جیب مردم نه صنعت
  • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    11 0
    رقابت حتی تو کشوری تک حزبی مثل چین هم هست اما ... انحصار و حتی دخالت بیجای دولت در ایران نه تنها اجازه رقابت سالم رو نمیده که حتی رشد اقتصادی خودشون رو هم در دراز مدت نابود میکنن
  • محسن IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 0
    بفکر توسعه نیستن
  • حامد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 0
    چه عجب یکی هم اعتراف کردبه عقب موندنمون از جهان
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    11 0
    مهم نیست کی شروع کنی،مهم اینه که چجوری شروع کنی

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین