استعفای علی مطهری یکی از رویدادهای خبری مجلس دیروز بود که روزنامه​های امروز، با رویکردهای مختلفی به آن پرداختند.

به گزارش خبرآنلاين، اگرچه در اکثر روزنامه​ها، اين خبر تيتير اول يا دوم صفحه نخست بود، اما براي برخي ديگر از روزنامه​ها –از جمله ارگان دولت و روزنامه​هاي اصولگراي کهنه کاري چون کيهان و رسالت-، از اهميت چنداني برخوردار نبود. براي همين يا موضع سکوت در پيش گرفته و يا با اين نگاه که سوال از رئيس​جمهور منتفي شده است، به آن پرداخته​اند. در ادامه گزيده اي از مطالب روزنامه هاي کشور را در اين خصوص بخوانيد.
 
روزنامه شرق، عکس نخست و گزارش اصلي صفحه اول خود را به استعفاي مطهري با تيتر «راي منفي مجلس به استعفا، مطهري در بهارستان ماندني شد» و عکس خنداني از وي اختصاص داده است. اين روزنامه با انتشار مقدمه کوتاهي از آراي نمايندگان به استعفاي مطهري، متن کامل نطق استعفاي او را به نقل از خبرآنلاين منتشر کرده و از حواشي مذاکرات مجلس در خلال اين استعفا، ننوشته است.
روزنامه اعتماد با تيتر «مجلس اين روزها عادت به راي ندادن کرده است، مطهري هم نماينده ماند» به اين موضوع پرداخته و اظهارات مطهري در استعفايش را با اين رويکرد که او هم هيات رئيسه و هم دولت را در عدم بررسي سوال از رئيس​جمهور مقصر مي​داند؛ گزارشي منتشر کرده است. اين گزارش تيتر نخست اين روزنامه است که در صفحه دوم نيز ادامه يافته.
 
روزنامه مردم سالاري اگرچه عکس صفحه نخست خود را به رهبر معظم انقلاب و فرمايشات ايشان در خصوص سالگرد 13 آبان اختصاص داده است، اما تيتر نخست به استعفاي مطهري مربوط است. « فقط 31 نماينده موافق استعفا بودند،مخالفت قاطع مجلس با استعفاي علي مطهري» عنوان گزارشي نسبتا بلند از مشروح مذاکرات ديروز مجلس است. مصطفي کواکبيان مدير مسئول اين روزنامه از مخالفان استعفاي مطهري بود و در جلسه روزچهارشنبه مجلس هم به لاريجاني تذکر داد که چرا علي​رغم ارجاع سوال از رئيس​جمهور به کميسيون​ها، باز هم اين استعفا در دستور کار مجلس است؟
روزنامه ابتکار بر عکس روزنامه مردم سالاري، تيتر نخست خود را به سخنان رهبري اختصاص داده اما در گزارش اصلي صفحه اول همراه با عکسي از مطهري در مجلس، به استعفاي ديروز اين نماينده تهران پرداخته است. « مخالفت 155نفري با استعفاي علي مطهري؛ نمايندگان رخصت رفتن ندادند»، عنوان اين گزارش است که در صفحه دوم نيز ادامه دارد.
 
در ميان روزنامه​هاي اصولگرا، روزنامه کيهان نه خبري از برگزاري استعفاي مطهري در مجلس منتشر کرده و نه گزارشي در اين زمينه دارد. اين روزنامه تنها در ستون خبرهاي ويژه خود نقل قولي از مصطفي کواکبيان نماينده سمنان را در مصاحبه با ايلنا درج کرده و به نقل از وي نوشته است: علي مطهري سرآمد اصولگرايان است. پايبندي علي مطهري به عنوان يك اصولگراي واقعي به اصول، براي ما اصلاح طلبان هميشه نشاط بخش بوده و علاوه بر آن در ما ايجاد انگيزه كرده، تا بهتر بتوانيم در دست يابي به هدف هاي خودمان اصرار داشته باشيم.
روزنامه رسالت اما گزارشي با عنوان «علي مطهري در مجلس ماند» را در صفحه دوم خود منتشر کرده است. گزارشي بدون عکس و بدون حتي يک جمله از سخنان مطهري در روز استعفا! در اين گزارش که به نقل از فارس منتشر شده، تنها به استعفاي مطهري به دليل عدم بررسي سوال از رئيس​جمهور اشاره شده و اظهارات اعضاي هيات رئيسه مجلس در دفاع از اينکه براي بازپس گيري امضاي نمايندگان از اين طرح اعمال فشار نکرده، پررنگ شده است.
 
روزنامه تهران امروز با تيتر بزرگ «علي مطهري از پشت پرده بايكوت طرح سوال از رئيس‌جمهور مي‌گويد: ترسيدند جريان مناظره‌ها تكرار شود»، اين خبر را تيتر اول خود قرار داده و عکسي از مطهري در جلسه ديروز مجلس منتشر کرده است. مشروح اين گزارش در صفحه سه با عکس ديگري از مطهري درج شده است.
روزنامه جام جم در صفحه نخست گزارشي از اين استعفا با تيتر «مجلس استعفاي مطهري را نپذيرفت» منتشر کرده است. البته اين موضوع تيتر يک اين روزنامه نيست و سهم کوچکي از صفحه اول را دارد.
روزنامه همشهري با تيتر « سؤال از رئیس جمهور؛ شاید وقتی دیگر» و عکسي از محمود احمدي​نژاد به گزارش استعفاي مطهري پرداخته است. رويکرد مشابه آن را در روزنامه ايران شاهديم که بدون انتشار هيچ عکسي، گزارشي را در صفحه سوم خود با تيتر «طرح سوال از رئيس​جمهور باز هم از نصاب افتاد» منتشر کرده است. در اين گزارش پس از انتشار بخش کوتاهي از متن نطق استعفاي مطهري، سخنان نمايندگان حامي دولت که اين استعفا را کناره گيري قهرمانانه ناميده بودند، پررنگ شده است.
 
تيتر يک روزنامه ملت ما نيز « استعفاي مطهري با رايحه سئوال از احمدي‌نژاد» است که عکسي از مطهري در حاشيه جلسه ديروز مجلس هم دارد. گزارش اين روزنامه برگرفته از گزارش روز گذشته خبرآنلاين در خصوص وزن دولت گرايان در مجلس به استناد تنها 31 راي موافق با اين استعفا است.
/2929  
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    19 3
    سلام . راي به ماندن مطهري عزيز راي(مخفي) به عزل احمدي نژاد بود.
  • بدون نام NL ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    7 16
    چرا مطهری رو آنقدر بزرگ می کنید؟نکنه میخواهید رییس جمهورش کنید.
  • بدون نام US ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    4 3
    سلام به احتمال زیاد مطهری تو کله اش برنامه هایی داره حالا ببینید چون دو ماه بیشتر به انتخابات نمانده میتونست دوماه دیگه بره