تاکید آذربایجان بر تضمین آزادی، حقوق و تامین مایحتاج زندگی ارامنه قره باغ

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «خلف خلف‌اف » دستیار ویژه الهام علی‌اف امروز دیدار و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرآنلاین،حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس جمهور آذربایجان اظهار کرد : اراده ی جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوری آذربایجان است .

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار خواستار توازن بخشی به جنبه های متنوع روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان در افق پیش رو شد .

امیرعبداللهیان با اشاره به اعاده حاکمیت آذربایجان بر قره باغ، بر ضرورت آغاز فصل نوینی از همکاری‌های منطقه ای برای استقرار صلح و توسعه اقتصادی در قفقاز تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: ما براین باوریم که از این پس در این منطقه زبان صلح و امنیت بایستی جایگزین زبان تنش و درگیری شود.

خلف خلف‌اف، دستیار ویژه رییس جمهور آذربایجان نیز با ارزیابی مثبت و سازنده از ملاقات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور کشورش و اشاره به تحولات مثبت اخیر در روابط دوکشور، افق مناسبات را امیدبخش ارزیابی نمود و بر ضرورت آغاز فصل تازه و رو به توسعه مناسبات دوجانبه در همه ابعاد تاکید کرد.

«خلف خلف اف» تحولات اخیر در قره باغ و سیاست‌های دولت جمهوری آذربایجان در حمایت از حقوق ارامنه و غیرنظامیان این منطقه را تشریح نموده و تضمین آزادی و حقوق و تامین مایحتاج زندگی ارامنه قره باغ را اولویت دولت آذربایجان عنوان کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1821075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =