در کتاب «مصریان باستان»، شیوه زندگی مصریان و همسایگانشان را در هزاران سال پیش خواهید خواند و چیزهای زیادی از زندگی آنها همچون چگونگی ساخت نمونه‌ای از هرم پله پله مصری و یا غذای بین النهرین باستان را می​آموزید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «مصریان باستان و همسایگانش» از مجموعه علم و ماجراهای علمی نوشته ماریان بروایدا با ترجمه مینا علاء با قیمت 5500 تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

 

در معرفی این کتاب می خوانیم: «آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید مصریان باستان چگونه زندگی می‌کردند؟ در کتابی که پیش رو دارید، شیوه زندگی مصریان و همسایگانشان را در هزاران سال پیش خواهید خواند. همچنین یاد می‌گیرید نمونه‌ای از هرم پله پله مصری بسازید؛ از دستور غذایی بین‌النهرین باستان که روی لوحی گلی کشف شده پیروی کنید و غذای خوشمزه‌ای بپزید. این کتاب به شما نشان می‌دهد زندگی برای مصریان و همسایگان آنها یعنی مردمی از فرهنگ‌های دیگر که در مجاورت مصر می‌زیستند، چگونه بوده است. بین‌النهرینی‌ها، نوبه‌ای‌ها، هیتی‌ها، سوریانی‌ها، لیبیایی‌ها و ... تمدن مصر باستان مدت زمان قابل توجهی یعنی بیش از سه هزار سال، دوام یافت. در طول این مدت، فرهنگ‌هایی در سرزمین‌های مجاور به وجود آمده، شکوفا شده و از بین رفته‌اند و به جای آنها فرهنگ‌های جدید دیگری ظهور کرده‌اند برای مثال در زمان‌های مختلف، فرهنگ‌های متفاوتی در سرزمینی که امروزه فلسطین می‌نامیم ساکن بوده‌اند. در مقطعی از گذشته مصر، کنعانی‌ها، یهودیان، فنیقی‌ها، فلسطینی‌ها و سایرین بخش‌هایی از سرزمین فلسطین اشغالی (یا اسرائیل) را وطن یا خانه خود نامیده‌اند.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =