سامسونگ گوشی جدید خود را با غول پردازنده موبایل عرضه می‌کند/عکس

سامسونگ گلکسی احتمالا با پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳، بسته به منطقه و مدل آن عرضه خواهد شد.

تینا مزدکی_ سامسونگ به طور رسمی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰، «Exynos ۲۴۰۰ SoC» را معرفی کرده‌است و به احتمال زیاد از این تراشه در سری گلکسی اس ۲۴ آینده استفاده خواهد شد.

سامسونگ گوشی جدید خود را با غول پردازنده موبایل عرضه می‌کند/عکس

بر اساس گزارشات منتشر شده، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا، صرف نظر از منطقه یا بازاری که در آن فروخته می‌شود به طور انحصاری از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس بسته به منطقه، از اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که نسخه‌های اگزینوس ۲۴۰۰ گلکسی S۲۴ و S۲۴+ در آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکای لاتین و نسخه‌های مجهز به اسنپدراگون در آمریکای شمالی عرضه شوند.

این رویکرد مشابه رویکردی است که سامسونگ در مورد سری گلکسی S۲۲ اتخاذ کرد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در مراحل نهایی تصمیم‌گیری در مورد نحوه توزیع انواع مختلف گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ است. بنابراین بعید است که شرکت در حال حاضر استراتژی خود را تغییر دهد.

تراشه جدید اگزینوس نسبت به نسل قبلی اگزینوس دارای پردازنده مرکزی ۷۰ درصد سریع‌تر و پردازش هوش مصنوعی ۱۴.۷ برابر سریع‌تر است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Xclipse ۹۴۰ است که بر اساس آخرین معماری RDNA۳ AMD ساخته شده است.

سامسونگ گوشی جدید خود را با غول پردازنده موبایل عرضه می‌کند/عکس

با این حال، بر اساس روندهای گذشته، بعید است عملکرد پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ به خوبی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشد. تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ بر روی نود ۴ نانومتری LPP+ ساخته شده و دارای یک CPU ۱۰ هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید:

در همین حال، انتظار می‌رود تراشه آتی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از آخرین نود TSMC استفاده کند، اما برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که ممکن است نسخه‌هایی در هر دو فرآیند ۳ و ۴ نانومتری وجود داشته باشد. زمانی که کوالکام در نشست Snapdragon Summit خود در این ماه رونمایی کند، در مورد این فرآیند بیشتر خواهیم دانست.

منیع: gizmochina

۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =