استانداردهای دوگانه در یک روز/ کیهان: به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شویم/ شریعتمداری: نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود، بپرسید کِی خارج می‌شود!

حسین شریعتمداری نوشت: ما و نیروهای مقاومت که امروزه سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است، یک روح واحد هستیم. آنها همان ما هستند و ما همان آنهائیم که در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه حضور داریم، پس از صحنه خارج نشده‌ایم که بخواهیم وارد شویم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از صبح امروز (سه شنبه، ۹ آبان ماه) مطلبی به نقل از روزنامه کیهان به مدیرمسئولی حسین شریعتمداری در کانال های خبری و رسانه ها دست به دست می شود و مورد توجه قرار گرفته مبنی بر اینکه «در جواب دوستانی که از چرایی عدم ورود جمهوری اسلامی به صحنه نبرد فلسطین سؤال می‌کنند عرض می‌کنم، گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیداری و تقویت ملت‌هاست و البته هر ملت زیر ستم و مظلومی را که اراده بر آزادگی دارد، حمایت و تقویت می‌کند ولی به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شود و دقیقا این راهبرد تاکنون خنثی‌کننده سناریوهای مختلف آمریکا علیه ایران در منطقه غرب آسیا بوده است.»

بیشتر بخوانید؛

محسن رضایی پیشنهاد تشکیل ارتش داد/ هرچه سریعتر آتش‌بس در غزه برقرار شود

ریزش حامیان اصولگرایِ رئیسی به روایت ایمانی /تندروها اطراف رئیسی را گرفته و در انتصابات موثرند

انتشار این موضوع به روایت رسانه ها حتی در بازار ارز هم تاثیر گذاشت و تجارت نیوز در این باره از «سیگنال روزنامه کیهان به بازار ارز» خبر داد و نوشت: «از ابتدای جنگ حماس و اسرائیل، این سوال مطرح بود که آیا پای ایران به این جنگ باز می‌شود یا نه. این سوال در مقاطعی بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و حتی توانست قیمت دلار را تا کانال ۵۳ هزار تومان بالا ببرد. اما در مواقعی که نام ایران در این جنگ کمرنگ می‌شد، قیمت دلار هم در بازار کاهش پیدا می‌کرد. اما در معاملات امروز بازار قیمت دلار در میانه کانال ۵۱ هزار تومان ایستاد. علت افزایش قیمت دلار مشخص نیست. اقتصادنیوز در گزارشی اعلام کرده که احتمال تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران علت این افزایش قیمت است. این رسانه نوشت به‌موازات جنگ غزه یک خبر از همایش آمریکا، بازار ارز را هدف قرارداد، کنگره ایالات متحده به دنبال اجرایی‌کردن سخت‌ترین تحریم‌های نفتی علیه ایران است. البته بازار ارز امروز خبر دیگری هم دریافت کرد و آن هم اعلام موضع روزنامه کیهان درباره جنگ حماس و اسرائیل بود. در حالی که احتمال ورود ایران به این جنگ، یکی از علل افزایش قیمت ارز است.»

استانداردهای دوگانه در یک روز/ کیهان: به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شویم/ شریعتمداری: نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود، بپرسید کِی خارج می‌شود!

همه این موارد در شرایطی مطرح می شود که روزنامه کیهان امروز در استانداری دوگانه این موضع گیری را به نقل از فردی به نام «ضیائی» و در ستون «کیهان و خوانندگان» در صفحه دوم منتشر کرده است. در حالی که شریعتمداری در صفحه نخست کیهان اعلام کرده است: «نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود بپرسید کِی خارج می‌شود»

ادامه این اظهارات شریعتمداری در صفحه دوم روزنامه به این شرح آمده است:

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان بعد از سخنرانی در یک جمع دانشجویی به پرسش‌های مختلف دانشجویان پاسخ داد. مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید؛ «جمهوری اسلامی کِی قرار است وارد غزه شود؟» گفت: «باید بپرسید کی قرار است از غزه خارج شود؟» و در ادامه توضیح داد: گزاره «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»؛ توصیه اکید حضرت امام بوده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با جدیت از سوی جمهوری اسلامی ایران و با رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب در گستره جهان اسلام دنبال شده و امروزه حیات ننگین این غده سرطانی را به نابودی نزدیک کرده است.

مدیر مسئول کیهان افزود: «ما و نیروهای مقاومت که امروزه سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است، یک روح واحد هستیم. آنها همان ما هستند و ما همان آنهائیم که در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه حضور داریم، پس از صحنه خارج نشده‌ایم که بخواهیم وارد شویم».

استانداردهای دوگانه در یک روز/ کیهان: به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شویم/ شریعتمداری: نپرسید ایران کِی به غزه وارد می‌شود، بپرسید کِی خارج می‌شود!


۲۱۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1831414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =