ترسناک‌ترین انگل جهان که از قربانی مومیایی می‌سازد/ عکس

هیولاهایی که در طبیعت پیدا می‌شوند در بسیاری موارد از همتایان خیالی خود ترسناک‌تر و بی‌رحم‌تر هستند. یکی از این هیولاها که خواب از چشم می‌رباید قارچی انگلی است که قربانیش را تبدیل به مومیایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لولوخور خوره، دیو و خون‌آشام و تمام هیولاهای خیالی ادبیات و هنرهای تجسمی و سینما در مقابل هیولاهای واقعی طبیعت چون شوخی به نظر می‌رسند. چندی پیش در جنگل‌های آمازون قارچ انگلی بنفشی پیدا شد که لرزه به اندام یکی از شکارچیان مخوف طبیعت چون عنکبوت دام‌گستر دریچه‌ساز می‌اندازد.

این قارچ ترسناک انگلی است که به جان عنکبوت دریچه‌ساز می‌افتد و رفته رفته در روندی بی‌رحمانه بدن قربانی را مومیایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

انگل خوفناک داستان ما به سرده سرچماقی‌ها متعلق است که قارچ‌های کیسه‌ای با رفتار انگلی هستند و هر کدام در صورت آلوده کردن میزبان مسیر دردناکی را پیش رویش باز می‌کنند.

بنفش مرگبار، ترسناک‌ترین انگل جهان/ عکس

این قارچ‌های انگلی که تا کنون بیش از ۴۰۰ گونه‌اش کشف شده است، هر کدام متخصص آلوده کردن گونه‌ای خاص از جانوران است و از مورچه تا سوسک و حلزون به قربانی رحم نمی‌کنند و زندگی زامبی‌واری برایش رقم می‌زنند.

به صورت کلی قارچ‌های انگلی سرچماقی از طریق گستردن هاگ‌ها و سپس رسیدن به مغز، را آلوده می‌کنند. با آلوده شدن مغز قارچ مرکز کنترل قربانی را در اختیار دارد و وحشت آغاز می‌شود.

بنفش مرگبار، ترسناک‌ترین انگل جهان/ عکس

در مورد قارچ انگلی بنفش که عنکبوت دریچه‌ساز را هدف می‌گیرد به نظر نمی‌رسد که کار به کنترل رفتار قربانی برسد چرا که قارچ قربانی به نوبه خود ترسناکش را مومیایی می‌کند تا از گزند دیگر فرصت‌طلبان (قارچ‌ها و باکتری‌ها) در امان بماند.

منبع: آرس‌تکنیکا

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1832132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =