مخالفت رهبری با دخالت ستاد امر به معروف در امور اجرایی/ماجرای تلفن اعتراضی عفت و توطئه علیه دولت سازندگی چه بود؟

مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در خاطراتش ملاقات با علی لاریجانی، دیدار با رهبری و گفت‌وگو با فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش را روایت کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی درهفدهم آبان ماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛

برای مراسم افتتاح [سومین] کنگره [دوسالانه‌] «بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (عج)»، به سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفتیم. آقای [محمود محمدی] عراقی [رئیس سازمان تبلیغات اسلامی] گزارش داد و خیرمقدم گفت. من هم سخنرانی مفصلی از فلسفه مهدویت و بینش منجی در ادیان آسمانی نمودم و پایه مطلب را از تدبیر آفرینش در خوش‌فرجامی جهان گرفتم.

ردپای مولوی عبدالحمید در خاطرات آیت الله هاشمی / افراد متفرقه، شعارهای تُند داده‌اند

به دفترم رفتم. آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] برای دفاع از عملکرد صداوسیما آمد. اخیراً اظهارات منفی درباره عملکرد دولت سازندگی داشته‌اند که مورد اعتراض خیلی‌ها قرار گرفته است؛ مخصوصاً تلفن اعتراضی عفت و اظهارات خود من در جلسه‌ای، که آن را یک توطئه و برنامه‌ریزی‌شده دانسته بودم؛ دفاع ‌او را نپذیرفتم. مدعی است که قصد سویی نبوده، پیشامد کرده و اشتباه بوده.

تیمسار [مهدی] منتظری، فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش آمد. درخواست داشت که برای مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاهشان بروم. مواردی از مشکلات ارتش، من‌جمله ضعف تدارکات، کمبود ارز و مشکلات عملیاتی‌شدن هواپیماها و اختلاف با سپاه و درون فرماندهان ارتش و نیز مشکلات اقتصادی پرسنل را گفت. آقای [سیدمحمد] اصغری، سفیرمان در بلغارستان آمد. از تهمت‌هایی که به او زده‌اند، ناراحت است.

عصر مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آمدند. آقای [سیداحمد] زرگر [رئیس ستاد] گزارش داد و گفت، رهبری گفته ستاد، در امور اجرایی دخالت نکند و فقط برای آموزش و تحقیق و نشر فرهنگ امر به معروف کار کند. من هم صحبت کردم و لزوم کار بیشتر علمی درباره امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از سوءعملکرد مأموران با مردم و بدنام‌کردن کار گفتم.

شب میهمان رهبری بودم. از کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری صحبت شد و ضررهایی که می‌تواند داشته باشد. از عملکرد شورای نگهبان در مقابل تفسیر مجلس، ابراز رضایت کردند و از حرف‌های تُند آقایان [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] و بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس] نسبت به شورای نگهبان، انتقاد نمودند. در مسائل جاری کشور و مسئله آقای [سیدمحمد] اصغری و روزنامه‌ها و انتخابات [ریاست‌جمهوری] هم صحبت شد. باران خوبی می‌بارد.

۲۱۹۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =