کاهش جمعیت کیفری با صلح و سازش

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با صلح و سازش، ضمن کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی جمعیت کیفری نیز کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در جمع کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین اظهار کرد: حوادث و اتفاقاتی که این روزها بر مردم عزیز غزه می‌گذرد، اوضاع اسفناکی است که در دهه‌های گذشته سابقه نداشته و دل هر انسان آزاده‌ای را آزرده می‌کند.

او افزود: امیدواریم با صبر و استقامت مردم مظلوم فلسطین و حمایت دولت‌های اسلامی هر چه سریع‌تر بساط دشمنان دین خدا از این سرزمین مقدس برچیده شود.

شعبانی ضمن تبریک سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف در کشور گفت: صلح و سازش از نظر آموزه‌های دینی و آیات و روایات آثار و پیامدهای مثبتی در جامعه دارد و موجب می‌شود ضمن کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی جمعیت کیفری نیز کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: قداست صلح و سازش بالاتر از تحقق عدالت است چرا که در صلح و سازش علاوه بر اینکه عدالت اجرا می شود طرفین هم به حق خود رسیده و رضایت می‌دهند.

او در پایان با تبریک کسب رتبه سوم شورای حل اختلاف استان قزوین در زمینه "تعالی حل اختلاف" افزود: کسب این موفقیت مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و همراهی اعضای شعب در تحقق اهداف قوه قضاییه و افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها است.

در ادامه حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های صلح و سازش در مجموعه قضایی اصلاح ذات‌البین است و به همین‌منظور در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین ۵۷برنامه کاربردی و ۳۰ماموریت در چارچوب سند تحول قضایی برای تحقق این مهم تدوین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین ضمن تقدیر از تلاش اعضای شورای حل اختلاف گفت: با اجرای طرح ذات‌البین در کلانتری‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت مشاورین در صدد هستیم جمعیت کیفری استان را به هدف ۴۰درصدی که در ابتدای سال پیس‌بینی کردیم برسانیم.

حجت الاسلام محمد حیدری، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۴هزار و ۷۵۴پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۲۱پرونده مختومه گردیده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین اظهارکرد: ۵۳درصد از این پرونده ها در شورای حل اختلاف با تلاش بی وقفه اعضا در ۶ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازس شده است.

در این مراسم رییس کل دادگستری استان و دادستان مرکز قزوین از شعب شورای حل اختلاف قزوین بازدید کرده و در جریان بازدید از روند رسیدگی در شعبه چهارم با رضایت طرفیت دعوی موجبات آزادی یک محکوم به زندان فراهم شد.

همچنین از کارکنان تلاشگر در زمینه تعالی حل اختلاف نیز تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =