قزوین می‌تواند پایلوت بسیاری از طرح‌های مهم کشاورزی باشد

مشاور وزیر جهادکشاورزی در امور منابع طبیعی گفت: دشت قزوین سابقه تمدن و کشاورزی پیشینه‌ای دارد و می‌توان بسیاری از طرح‌های مهم کشاورزی را به‌عنوان پایلوت و الگو در این استان اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرود شریفی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور منابع طبیعی در نشست هم‌اندیشی ستاد احیا و پایدارسازی دشت قزوین اظهارکرد: دشت قزوین سابقه تمدن و کشاورزی پیشینه‌ای دارد و می‌تواند بسیاری از طرح‌های مهم کشاورزی را به‌عنوان پایلوت و الگو در این استان اجرایی کرد.

او افزود: باید ظرفیت‌های مناسب شرکتهای دانش‌بنیان را شناسایی و به کارگیری کرد تا بتوان کار الگویی مناسب را انجام داد.

او بر لزوم اهمیت استفاده از دانش، تجربه و تکنولوژی در اجرای طرح‌های مهم برای دستیابی به توسعه پایدار بخش کشاورزی تاکید کرد.

شریفی گفت: استان قزوین می‌تواند به‌عنوان پایلوت و الگو برای اجرای مدیریت جامع آبخیزداری باشد چرا که با اجرای این طرح می توان از هدر رفت آب و ضایعات کشاورزی جلوگیری کرد و بهره‌وری را افزایش داد.

این مسئول ادامه داد: نظام تولید و بهره برداری پس از اصلاحات اراضی دچار بهم ریختگی شده بود که پس از انقلاب با ایجاد تعاونی‌های تولید به طور خاص، یکپارچگی فیزیکی اراضی و خدمات به‌صورت مشترک انجام می‌شود که اخیرا ایجاد و راه‌اندازی مجتمع‌های کشاورزی بر کشاورزی خانوادگی و حفظ مالکیت‌ها تاکید دارد .

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های آب ژرفی نیز دارد بنابراین باید با مطالعات مناسب از این پتانسیل نیز بهره برد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =