تهران امروز در سرمقاله خود با عنوان«سخنی با آقای رئیس کل» نوشت:

*رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته با اظهار تاثر و ناراحتی از دستگیری پورمحمدی قائم‌مقام سابقش بابت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: «هجمه‌های وارده به بانک مرکزی بی‌انصافی است، بانک مرکزی نگران تحریم نیست بلکه نگران هجمه‌های داخلی است و اگر این بانک را تحت فشار قرار دهند کل نظام با مشکل مواجه می‌شود.»
*این اظهارات آقای رئیس‌کل شگفتی‌ کارشناسان را در پی داشت که آیا اساسا ایشان در جریان اختلاس یا به قول آقای وزیر اقتصاد، مفسده بزرگ اقتصادی صورت گرفته، هستند یا نه؟ چرا که اگر دانسته باشند که چه اتفاقی رخ داده ـ که طبیعتا می‌دانند ـ حتما آگاه هستند که قائم‌مقام ایشان از چه بابت در بازداشت به‌سر می‌برد. شگفت‌انگیز است که آقای رئیس‌کل بابت دستگیری قائم‌مقام خود که حداقل از منظر دستگاه‌های نظارتی و قضایی متهم در این پرونده است، متاثر شده ولی از وقوع اصل اختلاس و فاجعه رخ داده هیچ‌گونه اظهار تاسف و تاثری لااقل تاکنون نداشته است!
*خوب بود آقای رئیس‌کل از عملکرد شبهه‌برانگیز قائم‌مقام خود نیز اظهار تاثر یا تاسف می‌کرد و به‌گونه‌ای وانمود نمی‌کرد که انگار هیچ اتهامی متوجه قائم‌مقام ایشان نیست و بازداشت ایشان گویا بی‌دلیل بوده و با این سخن خود به دستگاه محترم قضا کنایه نمی‌زد.
*این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که کمیسیون اصل 90 مجلس در بند هشتم از بخش پنجم گزارش مبسوطی که در مجلس نیز قرائت شد، به‌طور مشخص به قصور قائم‌مقام رئیس‌کل در پرونده بانک آریا و اختلاس بزرگ اذعان دارد و پیشنهاد استعفا یا عزل نامبرده را داده است. مردم می‌پرسند چطور گزارش نمایندگان محترم مجلس باعث تاثر آقای رئیس کل نشد ولی بازداشت کسی که در زیرمجموعه ایشان بوده، خاطر رئیس‌کل را مکدر کرده است؟ آقای رئیس کل در جای دیگری از سخنان خود گفته: «بانک مرکزی نگران تحریم نیست بلکه نگران هجمه‌های داخلی است.» ما هم اتفاقا با آقای رئیس کل هم‌عقیده‌ایم زیرا ما هم نگران تحریم نیستیم بلکه نگران سوءمدیریت اجرایی هستیم .
/212217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    5 0
    واقعاً
  • بدون نام DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    1 0
    گل گفتی اینگار هیچ اختلاسی رخ نداده.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    9 0
    این اختلاس دل مردم ایرن را انچنان رنجاند که باور کردنی نیست.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    8 0
    اگه مسئولان راست میگن عوضش کنن
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    3 0
    از آقای ریس جمهور گرفته اطلاع داشتن از این اختلاس تا آقای وزیر اقتصاد تا آقای خاوری و خیلی از رده بالاهای مملکت مگه میشه 3هزار میلیارد اختلاس کرد کسی نفهمه مردمو بیشعور فرض میکنن.
  • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    1 0
    در تاریخ 6/8/90در دستگاه خودپرداز بانک تجارت ارومیه شعبه مرکزی باکد8888 --از 98نفر از مراجعه کننده گان جهت دریافت پول --مبلغ درخواست پول را از حساب بانکی اینجانب نیز کسر نموده ولی معلوم نیست به حساب کجا واریز شده-که اینجانب در 15روز گذشته به بانک فوق مراجعه میکنم ولی در جواب به بنده/ریئس شعبه میگوید اگر میخواهید جهت گرفتن پولتان میتوانید به تهران هم بروید.(قابل توجه وزیر اقتصاد وریس محترم بانک مرکزی ) با همین پول قرار بود اقساط وام بانک صادراتم را پرداخت نمایم که هم پولم را دزدیده اند و هم باید دیر کرد وام را بدهم ....از مسئولین خواستار توضیحات فانونی هستم