۷۰ پروژه ورزشی جدید در مدارس استان چهارمحال و بختیاری اجرا میشود

دیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، از اجرای ۷۰ پروژه جدید برای تقویت فضای ورزشی استان در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، افشین امیریان در نشست شورای ورزش آموزش وپرورش استان گفت: سال گذشته در مرحله اول طرح شهید سلیمانی، ۶۹ پروژه در استان اجرا شد که از این ۶۹ پروژه ۴سالن ورزشی در حال اجرای سوله هستند و بقیه پروژه ها افتتاح شده است.

وی گفت : مرحله دوم طرح شهید سلیمانی آغاز شده و با حضور مقام عالی وزارت تعداد ۱۰ چمن مصنوعی افتتاح گردید و تعداد ۲۴ چمن مصنوعی در حال احداث می باشد، همچنین در این مرحله تعداد سالن های وزرشی از ۶۵ سالن به ۷۵ سالن افزایش خواهد یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کل امکانات ورزشی استان متعلق به دانش آموزان است و دانش آموزان مستعد میتوانند به صورت رایگان از کلیه امکانات ورزشی آموزش و پرورش استان استفاده نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح امیدستان ورزش در مدارس گفت: بیش از یک هزار مدرسه در این طرح شرکت میکنند و دانش آموزان پسر در رشته فوتبال و دانش آموزان دختر در رشته داژبال در سه سطح مدرسه، استان و کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت

فخرالدین اسدی افزود : مدارس متقاضی این طرح حتما باید اسامی دانش آموزان را در سامانه سیدا ثبت نام کنند.

وی همچنین از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور حضور در مسابقات وزرشی کارمندان استان خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: ویژه برنامه های سلامت مانند تست فشار خون، قند و ... از هفته آینده در ادارات آموزش و پرورش استان اجرا خواهد شد.

وی همچنین اجرای طرح شهید طوقانی در استان خبر داد و گفت: تعداد ۲۵ دانش آموز به منظور اعزام به دوره آموزشی تا دی ماه استعداد یابی خواهد شد.

اسدی گفت: این طرح در ۴ منطقه به عنوان کانون های استانی اجرای طرح در آموزشگاه های ابتدایی در پایه پنجم و ششم و متوسطه اول برگزار میشود و دانش آموزان در این طرح با ورزش های زورخانه ای آشنا می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1840771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =