مروری بر حوادث ایران در پنجشنبه 19 آبان 1390

بازداشت 22 عضو شرکتهای هرمی در اصفهان

واحد مرکزی خبر نوشت: 22 عضو و سرشاخه‌ شرکتهای هرمی گلد کوئیست در اصفهان دستگیر شدند. رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهمان از شهرهایی همچون مشهد و بـندرعباس برای عضو گیری به اصفهان آمده بودند که در بازرسی از دفاتر این شرکت‌ها، تعدادی جزوات آموزشی و سیستم‌های کامپیوتری در رابطه با شرکت‌های هرمی کشف و ضبط شد. سرهنگ حسین‌زاده گفت: متهمان حدود 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

 

 انهدام باند جعل اسناد در زاهدان

واحد مرکزی خبر نوشت: با تلاش ماموران آگاهی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان یک باند جعل اسناد دولتی و سجلی در زاهدان متلاشی شد. رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: از این باند 8 نفره که اقدام به جعل ویزا، کارت ملی، شناسنامه و تراول چک و اسکناس می کردند، بیش از 100 جلد اسناد جعلی شامل کارت ملی، اسکناس و ویزای جعلی و کارت تردد اتباع خارجی کشف شد. سرهنگ عطار از شهروندان خواست با توجه به مرزی بودن استان از در اختیار قرار دادن اسناد هویتی و حاکمیتی خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

 

متلاشی شدن باند توزیع مواد مخدر در قم

واحد مرکزی خبر نوشت: 6عضو باند توزیع مواد مخدر در قم متلاشی شد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی استان قم گفت: با تلاش اطلاعاتی یک ماهه ماموران این پلیس اعضای این باند شناسایی شدند که در بازرسی از منـزل یکی از آنها 6 کیلو گرم حشیش کشف شد.
سرهنگ طالبی افزود: در پی این کشف و بـا استفاده از اطلاعات مردمی خانه امن این باند نیز شناسایی و 188 کیلوگرم حشیش دیگر کشف و ضبط شد. وی افزود: 6 نفر از اعضای اصلی این باند نیز به مراجع قضایی تحویل شده اند.
سرهنگ طالبی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی استان میزان کشفیات از ابتدای سال 90 تاکنون را 4 هزار و 400 کیلوگرم عنوان و افزود : بخش زیادی از این کشفیات از خودروهای عبوری که قصد تردد از استان قم را داشتند کشف و ضبط شده است.
  

ریزش یک ساختمان قدیمی در خیابان انقلاب

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: ریزش ساختمان قدیمی دو طبقه به داخل خیابان انقلاب صبح امروز دو ایستگاه آتش نشانی را به محل حادثه کشاند.
در پی تماس شهروندان با سامانه 125 ساعت 08:33 دقیقه صبح امروز زنگ ایستگاه 2 و سپس ایستگاه 73 از سوی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی نواخته شد و آتش نشانان بی درنگ به سوی محل حادثه در خیابان انقلاب، نرسیده به پل چوبی شتافتند. منصور زارعی افسر آماده منطقه یک سازمان آتش نشانی که به دلیل حساسیت موضوع در همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور یافت، در این باره گفت: یک ساختمان دو طبقه به مساحت 120 متر مربع به دلیل قدیمی بودن بنا و فرسودگی ساختمان ناگهان بخش زیادی از آن فرو ریخت به طوریکه آوار و نخاله های ساختمان، پیاده روی مقابل این ساختمان را پوشاند و نیز تا بخشی از خیابان انقلاب را هم در بر گرفت. وی افزود: چون احتمال می رفت که به هنگام ریزش ساختمان، رهگذران در زیر آوار گرفتار شده باشند آتش نشانان به سرعت در قسمت پیاده رو شروع به آوار برداری کردند. وی همچنین گفت: البته بنا به اظهار مالک این ساختمان که به دنبال این حادثه در محل حاضر شده بود، این ساختمان به علت فرسوده بودن مدتی است که خالی از سکنه است و در زمان ریزش هم هیچ کس در آن حضور نداشت.
حمید رضا سمیعی فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد نحوه عملیات نیروها اظهار داشت: با توجه به اظهارات مالک و اطمینان از عدم حضور افراد در داخل ساختمان، ما تمام تلاش مان را بر روی آوار پیاده رو متمرکز کردیم تا در صورت زیر آوار ماندن رهگذران به سرعت بتوانیم آنها را از زیر آوار خارج کنیم. وی افزود: عملیات جستجو توسط آتش نشانان دو ایستگاه در زیر آوار ساختمان به تندی ادامه پیدا کرد که در مدت کوتاهی تمامی آوار زیر و رو شد و خوشبختانه هیچ کس در آن یافت نشد. سمیعی همچنین خاطر نشان کرد: هم اکنون آتش نشانان با نصب نوار های هشدار دهنده در اطراف محل ریزش ساختمان، این محل را کاملا ایمن کرده و با استفاده از بیل مکانیکی و لودر سرگرم تخریب دیوارهای نا ایمن و همچنین باقی مانده ساختمان هستند تا خطری متوجه شهروندان و رهگذران نشود.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =