۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۴

دومین ماه از سال تحصیلی، در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که وزارت آموزش وپرورش، آموزش دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی را به شکل غیرحضوری در مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان ممنوع کرده است.

بدین ترتیب با صدور بخشنامه ای ، گذراندن پایه پیش دانشگاهی را فقط در مدارس روزانه و منوط به حضور دایم دانش آموزان در کلاس درس مجاز اعلام کرده است.
در این شرایط دانش آموزان در بلاتکلیفی بسر می برند چون آنهایی که به صورت غیرحضوری در مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان ثبت نام کرده اند از طرفی جایی در مدارس روزانه ندارند و از طرف دیگر در صورت ثبت نام در مدارس روزانه یک ماه از سایر دانش آموزان از نظر آموزشی عقب تر هستند.در همین باره محمود حسینی معاون آموزش متوسطه رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می گوید: دانش آموزان در سن تحصیل باید در مدارس روزانه تحصیل کنند و به همین دلیل طبق سنوات گذشته در شهریورماه امسال اعلام شد، دانش آموزان در سن تحصیل اجازه ندارند در مراکز غیرحضوری نام نویسی کنند.
وی ادامه می دهد: مدارس بزرگسال و مراکز از راه دور، مجاز به نام نویسی از دانش آموزان در سن تحصیل نیستند و صرفا دانش آموزانی که شرایط نام نویسی در مدارس روزانه را از دست داده اند، داوطلبان آزاد و از راه دور می توانند در این مراکز ادامه تحصیل دهند.
معاون آموزش متوسطه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می گوید: برخی از والدین در این زمینه غفلت کرده اند و به رغم ابلاغ آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت نام نویسی دانش آموزان در سن تحصیل در مراکز از راه دور، اقدام به نام نویسی در این مراکز کرده اند.
حسینی می افزاید: با این حال، دانش آموزانی که اقدام به نام نویسی در مراکز غیرحضوری کرده اند، می توانند برای نام نویسی در مدارس روزانه محدوده محل سکونت خود در تمام پایه ها و رشته های تحصیلی اعم از هنر، تجربی و ریاضی اقدام کنند و مدیران مدارس روزانه نباید هیچ گونه منع یا بهانه ای برای نام نویسی از آنها داشته باشند.
وی ادامه می دهد: برخی از والدین در اثر ناآگاهی به آموزشگاه های آزاد مراجعه و برای تحصیل غیر حضوری نام نویسی کرده اند.
وی تاکید می کند: والدین باید با مراجعه به مدارس روزانه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند و در صورتی که مدیران مدارس از نام نویسی آنها خودداری کنند به معاونت متوسطه منطقه مورد تحصیل فرزندانشان مراجعه کنند.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    34 3
    در کشورهای صنعتی میشه تمام پایه ها رو غیر حضوری گرفت چرا آقای وزیر این رو نمی بینند
  • شهاب منوری IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    3 0
    سلام.در مدارس روزانه پیش دانشگاهی را چند سال میتوان خواند؟