۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲

یک قسمت از مشکل به این برمی گردد که بسیاری از نویسندگان ما دیر آمده اند و زود می خواهند بروند آنها به استعداد اعتقاد دارند ولی به مهارت نه...

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «28 اشتباه نویسندگان» نوشته جودی دلتون با ترجمه محسن سلیمانی که در آن به اشتباهاتی اشاره شده که ممکن است برای هر نویسنده ای اتفاق یافتد برای سومین بار روانه بازار نشر شد.

 

در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: «اشتباهات نویسندگی شامل همه نوع نوشته می‌شود: از داستان و غیر داستان گرفته تا شعر، رمان، مقاله و گزارش. البته بعضی از این اشتباهات در برخی از قالب ها بیشتر اتفاق می افتد ؛ پرهیز از آن ها آثار شما بهتر خواهد شد...دلیل اینکه بسیاری از نویسنده‌های ما ناکام می‌مانند اشتباهات باور نکردنی آنها در کارشان است. یک قسمت از مشکل به این برمی گردد که بسیاری از نویسندگان ما دیر آمده اند و زود می خواهند بروند آنها به استعداد اعتقاد دارند ولی به مهارت نه.»

 

بنابراین گزارش، برخی از اشتباهاتی که در کتاب به آنها اشاره و تشریح شده، عبارتند از: «در کارنوشتن امروز و فردا نکنید، ‌سعی نکنید بهترین اثر دنیا را خلق کنید و از شکست هم نترسید، ‌در نقطه گذاری افراط نکنید، ‌شخصی ننویسید،‌عام و جهان شمول بنویسید،‌ از بازنویسی نهراسید، ‌لزومی ندارد همه مخاطب اثر شما باشند، ‌به انتقادها و نظرات همسر، دوست، فامیل و رهگذاران خیابان گوش نکنید،‌ مایوس نشوید و ...»


لازم به ذکر است جودی دلتون در سال1931 در سینت پل مینه سوتا ایالات متحده امریکا به دنیا آمد. بعد از تحصیلات عالیه به معلمی مشغول شد . در 39 سالگی تصمیم گرفت نویسنده شود. از میان آثار او مجموعه کتاب‌های «کیتی»،«فرشته » و «پیشاهنگ‌ها» از همه مهمتر است. وی سال‌ها برای هنرجویان به تدریس نویسندگی پرداخت و سرانجام در سال 2002 درگذشت.

 

کتاب «28 اشتباه نویسندگان» نوشته جودی دلتون با ترجمه محسن سلیمانی، تولید مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است و انتشارات سوره مهر چاپ سوم آن را با شمارگان 2هزار و 500 نسخه و قیمت 3 هزار تومان منتشر کرده است.
 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =