۳۷مرکز توانبخشی شبانه‌روزی در قزوین فعالیت دارد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سطح استان قزوین ۳۷مرکز توانبخشی شبانه‌روزی، مراکز ویزیت در منزل، مراقبین در منزل و خانه‌های کوچک فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: بر اساس اهداف استراتژیک سازمان و به منظور توسعه خدمات، گسترش اشتغال‌زایی و رقابت در فعالیت‌های تخصصی، اقدامات قابل ملاحظه و برجسته‌ای در جهت ایجاد و توسعه مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن انجام شده است.

او افزود: بر اساس نیاز جامعه و تعداد بالای افراد پشت نوبت خدمات و متقاضیان درحال گسترش بوده ‌و این مراکز شامل مراکز ارائه‌دهنده خدمات به صورت روزانه، شبانه‌روزی، ارائه خدامات توانخشی در منزل و جامع به گروه‌های هدف هستند.

دهباشی‌پور گفت: نیازهای مراقبتی، بهداشتی و درمانی بیماران روانی مزمن از طریق ایجاد توسعه و ارتقاء خدمات در مراکز شبانه‌روزی درمان و توانبخشی، مراکز ارائه خدمات مراقبت در منزل و خانه‌های نیمه راهی بیماران روانی مزمن تامین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به منظور توانمندسازی گروه‌های هدف و جبران محدودیت‌های فراروی آنان و کمک به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها، پرداخت مستمری و افزایش آن متناسب با نیازها و خدمات روز جامعه، در دستور کار قرار دارد.

او افزود: در خصوص سیاست‌های دولت مبنی بر ارائه خدمات کمی و کیفی مستمر به معلولان و تشویق افراد حقیقی و حقوقی در بخش غیردولتی جهت مشارکت در امور معلولان و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب در خصوص دستیابی آسان‌تر به خدمات و کاهش تصدی دولت سازمان بهزیستی اقدام به صدور پروانه فعالیت برای تاسیس موسسات مردم نهاد کرده است.

دهباشی‌پور گفت: در سطح استان قزوین ۳۷مرکز توانبخشی شبانه‌روزی، مراکز ویزیت در منزل، مراقبین در منزل و خانه‌های کوچک فعالیت دارد.

این مسئول از پرداخت مستمری به ۲۰هزار و ۹۴۵توانخواه واجدالشرایط در سطح استان قزوین خبر داد و گفت: در سال جاری تجهیزات توانبخشی برای ۵هزار و ۹۹نفر تامین شده، همچنین کاشت حلزون برای ۳۲نفر انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارکرد: توانمندسازی یکی از وظایف بهزیستی است که به شکل بازتوانی و بهبود وضعیت جسمی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، حرفه‌ای، آموزشی و اقتصادی فرد معلول در بالاترین حد ممکن فعالیت صورت گرفته تا درصورت امکان، مستقل زندگی کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =