ایسنا نوشت: شرکت چینی یونیتیری(Unitree) ادعا می‌کند که ربات انسان‌نمای ارتقا یافته‌ این شرکت، بالاترین سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد.

شرکت چینی سیستم‌های رباتیک یونیتیری با ارتقای ربات انسان‌نمای خود پیشرفتی پیشگامانه را رقم زد. وبسایت یونیتیری ادعا می‌کند که این ربات که H۱ نام دارد، به عنوان قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چند منظوره جهان بالاترین سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد.

این شرکت مستقر در هانگژو، درست خارج از شانگهای، در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. ماموریت این شرکت گسترش ربات‌های دوپا به اندازه تلفن‌های هوشمند و پهپادها در دوران معاصر و مقرون به صرفه کردن آنها است.

یونیتیری که پیشرو در عرصه ربات‌های چهارپا است، آخرین نسخه از ربات چهارپای خود به نام Go۲ را معرفی کرده که قیمت پایه آن ۱۶۰۰ دلار است. این شرکت با استفاده از تخصص خود، با موفقیت، مکانیک‌ پایه و سیستم‌های محرک ضروری را برای خط تولید ربات‌های چهارپای خود ایجاد کرده و به بازار آورده است.

رباتی که در برابر ضربات شدید مقاوم است

ربات انسان نمای H۱ این شرکت دارای ارتفاع تقریبی ۷۱ اینچ(۱۸۰۰ میلی متر)، وزن حدود ۱۰۰ پوند(۴۷ کیلوگرم) و یک موتور با گشتاور بالا است. این ربات انسان نما همچنین دارای یک باتری ۱۵ ساعته با ظرفیت ۰.۸۶۳ کیلووات ساعت است.

این ربات به حسگر سه بعدی لیدار(LiDAR) و دوربین عمق مجهز شده است. مفاصل پای آن دارای پنج درجه آزادی عمل(DOF) هستند، در حالی که بازوها دارای چهار درجه آزادی هستند. قابل توجه است که تصاویر اولیه ربات عدم وجود دست را نشان می‌دهد البته این شرکت به توسعه مداوم آن اشاره دارد و از معرفی قریب‌الوقوع دست‌ها برای ربات خبر می‌دهد.

سرعت راه رفتن H۱ با سرعت ۳.۴ مایل در ساعت(۵.۶ کیلومتر در ساعت) قابل مقایسه با انسان است. در یک ویدئوی تبلیغاتی، یک مهندس از یونیتیری تلاش می‌کند حرکت H۱ را با لگد زدن به آن در حالی که در خیابان قدم می‌زند، مختل کند. با این حال، این تلاش‌ها بیهوده است، زیرا ربات به طور مداوم تعادل خود را با هر تلاش برای ایجاد اختلال به دست می‌آورد.

علاوه بر این، با حداکثر گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر در زانوها، ربات توانایی راه رفتن و دویدن مستقل را در زمین‌های سخت و محیط‌های پیچیده دارد.

به گفته این شرکت، تطبیق پذیری آن، کاربرد آن را در صنایع، خدمت‌رسانی و برنامه‌های مختلف گسترش می‌دهد.

در حالی که تاریخ عرضه رسمی H۱ توسط شرکت فاش نشده است، این شرکت قصد دارد تحویل آن را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آغاز کند و وبسایت آن ادعا می‌کند که ثبت سفارشات برای H۱ اکنون باز است. محدوده قیمت پیش‌بینی شده برای H۱ تقریبا ۱۵۰ هزار دلار است.

مجهز به هوش مصنوعی

این شرکت آینده کاربردهای فناوری هوش مصنوعی را با ربات چهارپا B۱ خود به نمایش می‌گذارد و شاهد نتایج موثری در چند عملیات با بخش‌های بازرسی بوده است. ربات B۱ مجهز به دستگاه‌های تشخیص پیشرفته است و می‌تواند اطلاعات را در لحظه برای بازرسی‌های کارآمد و با دقت بالا به دست آورد. سیستم لیدار سه بعدی آن نیز برنامه‌ریزی خودکار مسیر، جلوگیری از برخورد و انجام اسکن در حین بازرسی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و خطاها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، یک دوربین سوپر تله فوتو داده‌های متری را از راه دور می‌خواند و ربات همچنین می‌تواند بر تغییرات دما نظارت کند و از عملکرد ایمن و پایدار تجهیزات خود اطمینان حاصل کند.

با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته، ربات چهارپای B۱ به طور مستقل چالش‌های مختلف را برطرف می‌کند. بازوی مکانیکی چابک Z۱ نیز به طور موثر وظایفی مانند کنترل سوئیچ‌ها و فشار دادن دکمه‌ها را انجام می‌دهد و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد که به طور هوشمند اشیا را برای بازرسی‌های بهینه شناسایی می‌کند. این ربات می‌تواند به سیستم‌های ثالث متصل شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =