محسن رفیقدوست در یادداشتی در وبلاگ شخصی اش وضعیت امروز ایران در رابطه باجهاد اقتصادی را به وضعیت ایران در زمان جنگ تشبیه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین‌ رفیقدوست در این یادداشت نوشته است: از ابتدای سال جاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار "جهاد اقتصادی" را برای سال 1390 نامگذاری فرمودند، تا کنون پیرامون این نامگذاری سخن بسیار گفته شده است اما زمانی که نگاهی به پشت سر داشته باشیم؛ عدم توفیق های بسیاری را در عمل شاهد هستیم. رویه موجود در این عرصه خاطره جهاد نظامی در 8 سال دفاع مقدس را زنده می سازد؛ که در دوره نخست شاهد عدم توفیق حاصل مدیریت نادرست جنگ بودیم اما درست زمانی که مدیریت مردمی شد، پیروزی ها آغاز گشت. این معضل مشابهت های بسیاری با جهاد اقتصادی امروز دارد.
وی در ادامه نوشته است: آن روز تا زمانی که "اتاق جنگ" در ستاد ارتش قرار داشت و رییس دولت فرمانده جنگ بود؛ تصمیمات حاصل در اتاق های بسته، منتهی به سیاست دادن زمین در برابر گرفتن زمان گشت. در آن مقطع اگرچه زمانی را بخاطر فرماندهی ناکارآمد و ناهماهنگ (بنی صدر) از دست دادیم اما با تغییر مدیریت جنگ ، روحیه بسیجی مردم کارساز شد و در دوره کوتاه فتوحاتی همچون شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر که مطالبه و هدایت رهبری بود، محقق گردید.
رفیقدوست بابیان اینکه تفاوت این دو دوره کاملا آشکار بود زیرا روحیه جهادی جایگزین روحیه اداری گشت، تصریح کرد:،ایثارگری، تحرک و نشاط، شجاعت و آمادگی برای شهادت از مشخصه های دوره جدید بود که موج موفقیت ها را پدید آورد. همچنین "وحدت فرماندهی" ، "نقشه راه" منطبق بر رهنمودهای رهبری و "انضباط در عین انقلابی بودن" رمز موفقیت های پس از تغییر در رویه جنگ از 30 خرداد 1360 بود.
 212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =