علی باباچاهی می‌گوید که در طول سال‌های شاعری‌اش وقت زیاد تلف کرده است.

این شاعر که در خبر آنلاین حضور یافته بود گفت: «الان که نگاه می‌کنم می‌بینم که چطور این همه در گذشته وقت تلف کرده‌ام. این اواخر که کلیات نیما را می‌خواندم می‌دیدم که نیما هم خیلی وقت تلف کرده است. این کلیات که حجم عظیمی دارد خیلی از رباعی‌ها و قصیده‌هایش را می‌شود دور ریخت، اگر خود نیما بر چاپ این کتاب نظارت داشت حتما خیلی از آن‌ها را دور می‌ریخت.»
 
علی باباچاهی درباره نیما یادآور شد: «اگر نیما وقت زیادی روی رباعی‌ها، قصیده‌ها و منظومه‌هایی که در این کتاب دارد تلف نمی‌کرد، می‌توانست خلاقیت بیشتری نشان دهد، آن وقت بیشتر می‌شد به او گفت نیما.»
 
او همچنین درباره شعرهایی که منتشر کرده متذکر شد: «اگر در کارنامه شعری‌ام «از نسل آفتاب» یا پاره‌ای از شعرهای «آوای دریا مردان» نبود دریغ نمی‌خوردم. به این دلیل که ما خود رو بودیم، در جنوب کسی نبود که جوامع شعر تشکیل دهد. بنابراین احتمال دارد ضربه‌هایی از آن‌جا خورده باشم. این که حالا تلاش می‌کنم انگار جبران روانی است، درباره من می‌نویسند «شاعر پر کار» یا «کسی که جنون نوشتن دارد»، این قضیه روانی است که می‌خواهم جبران آن سال‌هایی که کمتر زندگی کرده‌ام پر کنم، اما بعد از انقلاب از چاپ هیچ‌کدام از کتاب‌هایم ناراضی نبوده‌ام.»


متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    16 1
    خیلی جالبه چند وقتیه نیش تند انتقادات و حمله به کسانی که در قید حیات نیستند و قدرت پاسخگویی به منتقدان و حرافان را بشتر شده.
  • نیما IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    12 1
    آقای بابا چاهی شما خیلی قابل احترام اما چه کاره ای که از همه شاعرا اشکال می گیری مرد حسابی اینا رو همه قبول دارن هم رو اصول هم رو حس شعر شون اما شما یه روز از اشاملو می گی یه روز از نیما بابا جون تو اگاه بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن به مابقی چیکار داری نیما باعث افتخار ما است