بخش عمده فساد بزرگ چای دبش در دوره وزارت ساداتی نژاد بوده است /۲ ماه قبل گزارشاتی دریافت کرده بودم /شاید تخلفات دیگر هم شده باشد

انتخاب نوشت: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره پرونده فساد چای می گوید: تاکنون چندنرخی بودن ارز فسادهای زیادی را ایجاد کرده است، شاید تخلفات دیگری هم صورت گرفته که هنوز مشخص نیست.

جلال محمودزاده، با بیان اینکه من حدود دو ماه قبل در مورد تخلفات شرکت چای دبش گزارشاتی را دریافت کردم، اظهار کرد: آن زمان من از نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در این مورد سوال کردم و خواستم به این موضوع رسیدگی شود.

وی افزود: هیچ بخشی از این تخلف مربوط به دوران وزارت نیکبخت نمی‌شود و عمده آن به زمان حضور ساداتی‌نژاد در وزارت کشاورزی برمی‌گردد. اکنون دستگاه‌های نظارتی، قوه قضائیه و کمیسیون کشاورزی مجلس در حال پیگیری این موضوع است.

محصولی زمین برج‌هایی که ساخته را از کجا آورده؟ /احمدی‌نژاد اسپانسر جبهه پایداری و محصولی است

نوری قزلجه: فساد چای دبش بدون «مخفی کاری» پیگیری شود /دولت رئیسی ادعای ضدفساد بودن داشت اما دیدیم که لنگ می زند

حرف های ناشیانه وزیر اقتصاد درباره فساد ۴ میلیاردی چای دبش به روایت مهاجری /دولت رئیسی از نقطه پنالتی گل خورد/ برکناری در رده های پایین ضعیف کشی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تاکنون چندنرخی بودن ارز فسادهای زیادی را ایجاد کرده است، گفت: شاید تخلفات دیگری هم صورت گرفته که هنوز مشخص نیست. اکنون وزارت کشاورزی اعلام کرده است که هر اطلاعاتی که در مورد چگونگی تخصیص ارز به شرکت‌ها لازم باشد را در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌دهد.

محمودزاده اضافه کرد: اساسا تخصیص ارز ترجیحی به این شکل است که ثبت سفارش شرکت‌ها برای دریافت ارز به بانک مرکزی ارجاع داده می‌شود و پس از تخصیص ارز به هر شرکتی، بانک مرکزی بررسی می‌کند که آیا این ارز در جای خود هزینه شده است یا خیر و بعد برای بار دوم به آن شرکت ارز ترجیحی داده می‌شود. در حالیکه برای شرکت چای دبش بدون اینکه بررسی شود آیا ارز تخصیص‌داده‌شده در جای خود هزینه شده یا نه، هر بار مجددا ارز ترجیحی به این شرکت داده شده و عمده تخلف هم در همین جا شکل گرفته است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1846175

برچسب‌ها